شناسهٔ خبر: 75184 - سرویس جاده‌ای

طرح ابرار (۳)/ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل

تلاش برای آماده سازی ۸۷ کیلومتر راه روستایی در استان/ روکش آسفالت در استان اردبیل تابع شرایط آب و هوایی است

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان اردبیل سهم این استان از طرح ابرار را ۸۷ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی تلاش می شود این پروژه ها تاپایان سال آماده شوند.

علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص طرح «ابرار» (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) در استان اردبیل اظهار داشت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی باید تا پایان سال جاری ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی آماده و به بهر‌برداری برسد که سهم استان اردبیل از طرح ابرار ۸۷ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از ۸۷ کیلومتر سهم استان اردبیل، تا کنون ۲۸ کیلومتر شامل ۱۲ کیلومتر در شهرستان گرمی، ۸ کیلومتر در شهرستان مشکین‌شهر، ۸ کیلومتر در شهرستان اردبیل از نظر شن‌ریزی، بهسازی و زیرسازی آماده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی طی روزهای آینده تا ۴۵ کیلومتر نیز در پروژه‌های طرح ابرار استان اردبیل پیشرفت حاصل می‌شود.

وی اعتبار ابلاغی طرح ابرار در استان اردبیل را ۹۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: البته باید توجه داشت که انجام روکش آسفالت در استان‌های سردسیر تابع شرایط آب و هوایی است و در صورت شروع بارندگی در استان، انجام روکش آسفالت پروژه‌ها به بعد از فروردین ماه سال آینده موکول می شود.

رحمتی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای آماده سازی ۸۷ کیلومتر راه روستایی طرح ابرار تا پایان سال جاری انجام می‌دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: اجرای طرح ابرار در استان اردبیل تاثیر قابل توجهی بر ارتقا ایمنی، کاهش تلفات رانندگی و تسهیل جابجایی بار و مسافر روستایی دارد.