شناسهٔ خبر: 75217 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد

آغاز ثبت نام در طرح اقدام ملی تولید مسکن/ثبت نام فقط از طریق سامانه معرفی شده

محبوبی گلستان مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی تامین مسکن در برخی از شهرهای استان گلستان از روز شنبه ۲۵ ابانماه از ساعت ۱۰ صبح به مدت سه روز از طریق سامانه tem.mrud.ir خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، حسین محبوبی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح (اقدام ملی تامین مسکن ) را در سطح ۱۰ استان کشور  آغاز کرده که استان گلستان نیز جزو این طرح است.

وی شرایط متقاضیان در طرح مسکن ملی را مورد توجه قرار داد و گفت: در این طرح چهار شرط اصلی تاهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خاطر نشان کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط های ثبت نام است و زنان خود سرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام نویسی کنند.

محبوبی تعهد مرحله نخست این طرح را در استان گلستان ۱۷۶۰ واحد دانست و افزود: از این تعداد ۱۰۰۰ واحد در گرگان ، ۲۰۰ واحد در گنبد ، ۲۰۰ واحد در بندر ترکمن ، ۶۰ واحد در آق قلا و۳۰۰ واحد در آزادشهر واگذار می شود و این تعداد در مرحله بعدی طرح افزایش و در صورت حل شدن مسکن زمین، تعداد شهرهای بیشتری را در استان در بر خواهد گرفت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان میزان تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵ میلیون تومان و نرخ سود بازپرداخت آن را ۱۸ درصد اعلام و افزود: دراین طرح دوره ساخت خانه ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می شود که دوره زمانی بازپرداخت آن حدود ۱۰ سال است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، این مقام مسئول افزود: زمین های دولتی که در اختیار این طرح قرار گرفته با قیمت تمام شده به متقاضیان عرضه می شود البته متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که خودشان برای ساخت خانه، زمین دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت زیرا زمین های دولتی در اختیار این طرح محدود است.

محبوبی در انتها بیان داشت: ثبت نام فقط از طریق سامانه معرفی شده امکان خواهد داشت.