شناسهٔ خبر: 75221 - سرویس استان‌ها

با توجه به كاهش دما و بارش برف در ارتفاعات صورت پذيرفت

استقرار راهداران در محورهای برفگير مازندران

برفروبي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران عنوان كرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و ورود توده هوای سرد به كشور ، راهداران اين اداره كل با استقرار در مناطق برفگير و كوهستانی، به اجرای عملیات بر فروبی و ایمن سازی جاده های کوهستانی پرداختند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عباسعلی نجفی ضمن اعلام اين مطلب گفت: اين اداره كل به‌منظور حفظ ايمني جاده ها و تردد روان وسايل نقليه و جلوگيري از بروز سوانح رانندگي با كليه امكانات  و اكيپ هاي راهداري خود آمادگي كامل براي عمليات راهداري را دارد.

وي اظهار داشت: با شروع زمستان ۳۳ اکيپ راهداري در قالب ۲۵۰ ماشين و ۳۵۰ راهدار در محورهاي مواصلاتي استان مستقر شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران استان طول محورهاي برفگير مازندران را ۳۷۰۰ کيلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهاي مواصلاتي استان تجهيز شده و آماده سرويس دهي به مسافران و در راه ماندگان است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران، نجفی خاطر نشان کرد: با توجه به كاهش دما و بارش برف در سطح محورهاي كوهستاني به كليه رانندگاني كه قصد تردد از محورهاي كوهستاني را دارند توصيه مي شود، ضمن رعايت قوانين و مقرارت، تجهيزات و امكانات ايمني از جمله زنجير چرخ را همراه داشته باشند.

گفتنی است؛ مسافرين و رانندگان مي‌توانند براي كسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهاي استان و كشور همچنين آگاهي از آخرين وضعيت راهها و انسدادها يا محدوديت‌هاي احتمالي تردد و  شرايط جوي به سايت www.۱۴۱.ir مراجعه نموده و يا با تلفن گوياي ۱۴۱ تماس حاصل فرمايند.