شناسهٔ خبر: 75234 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل :

۳۸ قرارداد راه روستایی توسط راه و شهرسازی استان در دست اجرا است / مطالعه ۳۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

آسفالت معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۳۸ پروژه نیمه تمام احداث راه‌های روستایی در اختیار راه و شهرسازی است که اتمام قرارداد پروژه ها در دستور کار است و پروژه های جدید از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می‌گیرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت وزیران، انتقال عملیات احداث راه‌های فرعی و روستایی به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تا عید ۹۹ به‌طور کامل عملیاتی شده و پرسنل مرتبط با حوزه نظارت بر ساخت راه روستایی این اداره کل نیز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ملحق خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون ۳۸ پروژه نیمه تمام احداث راه‌های فرعی و روستایی توسط این اداره کل در حال اجراست که اتمام قرارداد  پروژه های مذکور در دستور کار است و مگر در شرایط خاص پروژه جدیدی توسط این اداره کل آغاز نخواهد شد.

یوسف زاده گفت: ۳۳ کیلومتر راه روستایی در سطح شهرستان‌های استان اردبیل با هزینه کرد ۲۱ میلیارد تومان نیز آماده بهره‌برداری است و در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری خواهد رسید.

مطالعه احداث ۳۳۷ کیلومتر راه در استان اردبیل

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در تشریح حجم عملیات عمرانی راهسازی در سطح استان گفت: تا پایان سال ۹۷ ، ۱۳۴ کیلومتر پروژه افتتاح شده بزرگراهی در سطح استان داریم در حالی که هم اکنون ۲۱۳ کیلومتر پروژه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از طرفی ۷۰ کیلومتر راه مطالعه شده و در حال واگذاری از طریق مناقصه است. در عین حال ۳۳۷ کیلومتر احداث باند دوم نیز در دست مطالعه است.

یوسف زاده گفت: نیاز اردبیل احداث  ۷۵۴ کیلومتر بزرگراه است که مجموع پروژه‌های در دست احداث و مطالعه پاسخگوی نیازهای بزرگراهی استان خواهد بود.

وی افزود: در دو سال اخیر افزایش اعتبارات جذب شده  در پروژه‌های راه‌سازی استان اردبیل غیرقابل مقایسه با سال‌های ماقبل است که جا دارد از تلاش و زحمات مدیرکل راه و شهرسازی استان و حمایت های همه جانبه استاندار ، نمایندگان استان و مدیرکل سازمان برنامه بودجه استان تقدیر و تشکر بعمل آوریم.