شناسهٔ خبر: 75248 - سرویس استان‌ها

هشدار مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی:

مردم فقط در استان‌های خود ثبت نام کنند/ کندی اینترنت با هجوم مردم سایر استان‌ها برای ثبت نام در خراسان جنوبی

جعفري مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ثبت نام ۲۴۶۱ نفر در طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد.

مهدی جعفری، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص طرح اقدام ملی در این استان و ثبت نام صورت گرفته اظهار داشت:‌ در طرح اقدام ملی ۲۴۶۱ نفر ثبت نام در استان خراسان جنوبی صورت گرفت که در شهر طبس سهمیه ما ۲۳۰ نفر بود که ظرف نیم ساعت پر شد و خیلی از افراد فرصت نکردند، ثبت نام کنند.

وی افزود: این تعداد به این مشکل اعتراض داشتند و قرار است جلسه ای در استانداری در این زمینه برگزار شود تا پاسخگوی اعتراضات آنها باشیم. در بیرجند هم ۱۳۸۲ نفر سهمیه بود که ظرف یک ساعت پر شد اما در شهرهای کوچک استان مشکلی وجود نداشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه در این بین یکسری از افراد که ثبت نام کرده اند و با ثبت نام آنها ظرفیت پر شد اصلا واجد شرایط نیستند. بهتر بود ثبت نام همچون کرمان پیش می رفت به این صورت که امکان ثبت نام دو تا سه برابر ظرفیت فراهم می شد و بعد افراد پالایش می شدند. همچنین نکته دیگر این است که مردم شرایط آورده خودشان را در این طرح نمی دانند و باید اطلاع رسانی بیشتر و بهتری صورت گیرد.

جعفری در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در بحث ثبت نام در طرح اقدام ملی در استان خراسان جنوبی گفت: روند ثبت نام کمی مشکل داشت چون اینترنت قطع و وصل می شد زیرا از نقاط مختلف ایران می توانستند برای بیرجند ثبت نام کنند.

وی افزود: به عنوان مثال هم اکنون نفراتی را داریم که از استان سیستان و بلوچستان برای استان ما ثبت نام کرده اند و به این ترتیب کار را برای دیگر متقاضیان با مشکل مواجه کردند.