شناسهٔ خبر: 75315 - سرویس هوایی

اعتصاب موجودیت هواپیمایی آفریقای جنوبی را تهدید می‌کند

هواپیمایی آفریقای جنوبی مدیر اجرایی هواپیمایی آفریقای جنوبی اخطار داده است که ادامه اعتصابات در این شرکت هواپیمایی می‌تواند بحران اقتصادی این ایرلاین را عمیق‌تر کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «زوکس راماسیا»، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی گفت: وضعیت اقتصادی این شرکت در حال حاضر متزلزل است. در این شرایط اعتصابات باعث ایجاد یک چند شاخگی وخیم شده که به طور قطع آینده این ایرلاین را در معرض خطر قرار می دهد.

پایگاه اینترنتی «فلایت گلوبال» در این رابطه نوشت: در حالی اعتصابات اتحادیه خدمه کابین (SACCA) و اتحادیه ملی فلزکاران  آفریقای جنوبی در حال حاضر در این کشور مشکل ساز شده است، راماسیا نگران است که دامنه این اعتصابات به اتحادیه های حمل و نقلی SATUWU و NTM نیز برسد.

او گفت: تشدید این اعتصابات و تبدیل آن به یک اعتصاب تمام عیار هوایی، می‌تواند باعث توقف تمام فعالیت‌های فرودگاهی شده و ضربه بزرگی به اقتصاد آفریقای جنوبی وارد کند.

این ایرلاین تاکنون با احتساب حضور پرسنل به تعداد کافی، برای حفظ پرواز به تعدادی از مقاصد بین المللی برنامه ریزی کرده و باقی پروازها را نیز با استفاده از ظرفیت ایرلاین‌های «مانگو» و «ایرلینک» حفظ کرده است.

دو اتحادیه SACCA و NUMSA تقاضا دارند که حداقل دستمزد به اندازه ۸ درصد افزایش پیدا کند، اما شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی اعلام کرده است که از پرداخت این دستمزد ناتوان است.

این شرکت در عوض پیشنهاد داده که دستمزد از مارس سال ۲۰۲۰ به اندازه ۵.۹ درصد افزایش پیدا کرده و در صورت دستیابی به منابع مالی، دستمزدهای معوقه را نیز در این تاریخ پرداخت کند.

این ایرلاین اعلام کرده است که پروازهای خود از «ژوهانسبورگ» به «سائوپائولو»، «نیویورک»، «لندن»، «فرانکفورت»، «مونیخ» و «واشنگتن دی‌سی» را از تاریخ ۱۷ نوامبر و پروازها به مقصد «پرث» و «هنگ‌کنگ» را از تاریخ ۱۸ نوامبر بازگشایی خواهد کرد.