شناسهٔ خبر: 75319 - سرویس استان‌ها

ساماندهی وانت‌های حمل بار در جاده‌های بين شهری خراسان جنوبی

کارت هوشمند مديركل حمل و نقل جاده‌اي خراسان جنوبي از ساماندهي وانت‌هاي حمل بار در جاده‌هاي بين‌شهري خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان جنوبي، جعفر شهامت اظهار كرد: براساس تكاليف دستگاه‌هاي اجرايي در قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و نظر به اهميت انتظام و ساماندهي اين بخش از ناوگان باري جاده‌اي و نقش مؤثر آن در ارتقاء سطح ايمني راههاي برون‌شهري كه از مهم‌ترين اولويت‌هاي اين سازمان است از تردد ناوگان وانت‌بار حامل بار فاقد بارنامه در جاده‌هاي برون‌شهري جلوگيري مي‌شود.

وي در ادامه افزود: با توجه به الزامي بودن دريافت كارت هوشمند و بارنامه از سوي ناوگان وانت‌بار از سال ۹۴ و آماده بودن زيرساختهاي مربوطه از قبيل امكان صدور بارنامه براي ناوگان وانت‌بار و صدور كارت هوشمند راننده و ناوگان مذكور هماهنگي لازم با دستگاه‌هاي ذيرربط و بالاخص فرماندهي پليس راه استان جهت ساماندهي وانت‌هاي حمل بار در جاده‌هاي بين‌شهري صورت ‌پذيرفته است.

شهامت خاطرنشان كرد: مالكان و رانندگان اين دسته ناوگان كه قصد فعاليت در جاده‌هاي بين‌شهري را دارند، هرچه سريع‌تر براي دريافت كارت هوشمند راننده و ناوگان به اداره راهداري و حمل و نقل جاده‌اي محل سكونت خود مراجعه و يا با شماره تلفن ۰۵۶-۳۲۳۱۸۰۵۵ پايانه باربري بيرجند تماس بگيرند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خرسان جنوبي ساماندهي و ايجاد نظم در نحوه بهره‌برداري و تردد وانت‌بارها در جاده‌هاي بين‌شهري و ارتقاي ايمني جاده‌ها را از جمله اهداف اين طرح دانست و افزود: به‌منظور تسهيل فرآيند صدور بارنامه براي وانت‌بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعاليت اين نوع ناوگان در جاده‌هاي برون‌شهري در نظر است به زودي سيستم تحت وب صدور بانامه الكترونيكي وانت‌بارها از سوي سازمان راهداري و حمل و نقثل جاده‌‌اي كشور راه‌اندازي و فعال شود.

شهامت در پايان عنوان كرد: ضمن جلوگير ي از فعاليت و تردد ناوگان وانت‌بار فاقد اسناد حمل در جاده‌هاي مواصلاتي بين‌شهري، ارائه هرگونه خدمات مرتبط به ناوگان حمل و نقل وانت‌بارها با توجه به پيمايش مستند و صدور بارنامه انجام مي‌شود.

لازم به ذكر است طي ۷ ماهه ابتدايي امسال، ميزان بيش از ۳ ميليون و ۲۰۰ تن بار از مبدا شهرهاي مختلف استان به مقاصد گوناگون حمل شده و تعداد ۵۰۰۰ هزار دستگاه ناوگان در حوزه حمل و نقل كالاي استان فعال است.