شناسهٔ خبر: 75327 - سرویس هوایی

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد

ثبت رکورد در انجام عملیات حج

تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با اشاره به افزایش ۹۷ درصدی پروازهای حج در سال ۹۸ گفت: ایران ایر در سال جاری توانست یک رکورد بی‌نظیر در انجام عملیات حج ثبت کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در مراسم تقدیر از دست اندرکاران عملیات حج تمتع سال ۹۸ با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این عملیات گفت: ایرانیان نشان دادند در دفاع از کشور چه در عملیات حج، چه در عملیات جنگی، از جان مایه می‌گذارند.

زنگنه با اشاره به آمار عملیات حج در سال ۹۸ افزود: ایران ایر امسال میزبان حدود ۹۰ هزار حاجی بود و در ۱۹ استان با انجام ۷۲۴ پرواز توانست رکوردی بی‌نظیر، با میانگین تاخیر ۹ دقیقه از خود به جا بگذارد.

وی ادامه داد: در عملیات حج تمتع به‌رغم تمام کارشکنی‌ها از جمله محدودیت در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی و اعطای زمان محدود در فرودگاه‌های عربستان برای عملیات نشست و برخاست هواپیما و با وجود همزمانی عملیات حج با برنامه پروازهای تابستانی، «هما» توانست با اتکا به توان داخلی و همت کارکنان توانمند خود، این عملیات را با موفقیت به اتمام برساند.

زنگنه با اشاره به افزایش حجم کاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در عملیات حج تمتع سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ گفت: «هما» امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۹۸ درصدی زائران، افزایش ۹۷ درصدی پروازها، افزایش ۷۰ درصدی ایستگاه های پروازی و کاهش ۷۴ درصدی تاخیرها را تجربه کرد.

مدیرعامل ایران ایر در انتها از خبرنگاران، ایرلاین‌های داخلی، کارکنان هما، نهادها، مدیران و کارکنان صنعت هوانوردی تجاری و وزارت راه و شهرسازی بابت نقش آفرینی در عملیات حج تمتع سال ۹۸ تقدیر و تشکر کرد.