شناسهٔ خبر: 75435 - سرویس وزارتی

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آمادگی۳۵۷ تعاونی مسکن وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان/ ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در مدت ۳ سال

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش امضای تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان را که با همکاری وزارت راه و شهرسازی در مدت سه سال اجرا خواهد شد، سرآغازی برای خانه‌دار کردن اقشار فرهنگی عنوان کرد و گفت: ۳۵۷ تعاونی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای مفاد این تفاهمنامه همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان که صبح امروز دوم آبان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: این تفاهمنامه سرآغاز اتفاقات مهمی در عرصه خانه دار شدن مسکن فرهنگیان است و باید جایگاه رفیع معلمان ارتقا یابد و معیشت و زندگی آنها تامین شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اهداف بزرگ کشور با همت و تلاش معلمان و ظرفیت‌های آنها محقق می‌شود، افزود: اگر معلمان را به عنوان سرمایه انسانی و اصلی‌ترین سرمایه کشور در نظر بگیریم باید این واقعیت را بپذیریم که معلمان نقش کلیدی و اساسی در ساختن جامعه دارند و باید معیشت و رفاه آنها تامین شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه رفاه و تامین معیشت معلمان مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری بوده و است، توضیح داد: طرح رتبه‌بندی معلمان در  دستور کار قرار دارد و با این کار، موقعیت مناسبی برای معلمان و فرهنگیان ایجاد می‌شود.

وی خانه دار شدن فرهنگیان فاقد مسکن را در تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش را از اولویت‌های دولت بر شمرد و گفت: مفاد این تفاهمنامه با امکاناتی که وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش دارند ظرف ۳ سال محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارتخانه ما ۳۵۷ تعاونی مسکن دارد که برای اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه بسیج می‌شوند. امیدوارم وزارت راه و شهرسازی نیز با تمام انرژی به میدان عمل بیاید و این تعهد به خوبی و طبق زمانبندی انجام شود.

وی بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های بانک مسکن و سایر منابع مورد نیاز این طرح را لازمه محقق شدن این تفاهمنامه دانست وگفت: امیدواریم با همکاری وزارت راه و شهرسازی بخشی از مسکن فرهنگیان فاقد مسکن تامین شود.