شناسهٔ خبر: 75436 - سرویس استان‌ها

موضوعات حوزه راه و شهرسازی شهرستان آستانه اشرفیه بررسی شد

جلسه آستانه در جلسه ای با حضورنماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ، موارد ومسائل مرتبط، بررسی و اتخاذ تصمیم شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وش هرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان گیلان، در این جلسه موضوعات مربوط به پروژه آستانه – کیاشهر ، باز آفرینی شهری و مسکن مهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به موانع و مشکلات پروژه های در حال اجرا گفت: شرایط اقلیمی منطقه ، تملک اراضی وتامین مصالح ساختمانی از مشکلات اجرایی پروژه های عمرانی در استان است که مساعدت وپی گیری فرماندار در شهرستان نقش بسزایی در برون رفت از مشکلات دارد.

وی با تشریح مشخصات اجرایی چهار خطه نمودن محور آستانه – بندرکیاشهرگفت: این محور با عرض ۲۵.۶متر در دوبخش انجام می شود که یک بخش آن به طول ۵.۶ کیلومتر با ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی و بخش دیگر آن به طول۹.۹ کیلومتر با ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی افزود:عمليات باقيمانده محور شامل تعریض یک طرف محور وروكش سراسري درطول ۱۵ كيلومتر است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را بالغ بر۱۵۰میلیارد ریال عنوان کرد.

پدرام ساماندهی خیابان اطراف حرم سید جلال الدین اشرف به طول ۴۰۰متر را ازدیگر پروژه های دردست اجرای حوزه باز آفرینی شهری عنوان کرد وگفت: برای اجرای این پروژه ۱۱میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال در نظر گرفته شده که قرار است طی مدت ۶ ماه اجرایی گردد که انشاءالله با همکاری شهرداری آستانه اشرفیه پس از رفع معارضات ،انجام می گیرد. در حوزه مسکن نیز حدود ۱۲۴۰۰ واحد تولید مسکن شامل پرداخت وام – احداث مشارکت با انبوه سازان درتعهدات استان می باشد که طی هفته های آتی سامانه ثبت نام این طرح در استان آغاز می شود.