شناسهٔ خبر: 75492 - سرویس استان‌ها

تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری ۳۰ قطعه زمین به ادارات دولتی استان

ايران پناه مجتبی ایران پناه معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان شمالی از تعیین تکلیف قراردادهای واگذاری ۳۰ قطعه زمین به ادارات دولتی استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، مجتبی ایران پناه از قراردادهای واگذاری ۳۰ قطعه زمین به ادارات دولتی استان گفت: برای تعیین تکلیف زمین های دولتی واگذار شده به ادارات، نشست های متعددی در استانداری ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار  و همه موارد بررسی شده که مدیران دستگاه های اجرایی مکلف شده اند در مهلت دو یا سه ماهه، نسبت به انجام پیگیری ها و اعلام آن به اداره کل راه و شهرسازی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از علل اجرایی نشدن ساخت و ساز از سوی دستگاه های اداری، کمبود اعتبار است و در این زمینه، در نشست های مختلف که در کارگروه ذیل شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار شد، مدیران مکلف شده اند که محل تامین اعتبار را به اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در صورتی که محل تامین اعتبار، منابع استانی است، مدیران باید طرح و اعتبار مصوب را از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، اعلام کنند و در صورتی که محل تامین اعتبار ملی باشد باید پیگیری‌های لازم از وزارتخانه انجام و طرح و اعتبار مصوب ارائه شود.

ایران پناه در پایان بیان کرد: در صورت اتمام مهلت مزبور، به ناچار برای فسخ قراردادها اقدام و زمین بازپس گرفته می شود.