شناسهٔ خبر: 75515 - سرویس استان‌ها

ماکان پدرام:

تکمیل کتابخانه ملی رشت نیازمند اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی است

ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان در بازديد از روند احداث کتابخانه ملی شهر رشت، اعتبار موردنیاز برای اتمام این پروژه را ۱۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان گیلان، ماکان پدرام در بازديد از روند تکمیل و تجهیز کتابخانه ملی رشت،  ازتسریع درتکمیل وساخت این پروژه خبر داد وگفت: دربازدید هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از این طرح، اعتبار ویزه ای برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد تا روند اجرایی کار سرعت گیرد.

پدرام، کمبود اعتبار و عدم‌تخصیص آن در سنوات گذشته را دلیل عمده تاخیر این طرح عنوان کرد و افزود: عملیات احداث کتابخانه‌ مرکزی شهر رشت از سال ۸۳ آغازشده اما کمبود اعتبار و تخصیص پایین بر اساس برنامه و همچنین عدم‌تامین اعتبار در بعضی از سنوات گذشته دلیل عمده تاخیر در اتمام پروژه است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصدی در دست اجراست، عنوان کرد : این کتابخانه عمومی با پیش‌بینی بخش‌های مختلفی همانند مرجع، پژوهش، سالن‌های مطالعه سخنرانی، جلسات، واحدهای آمفی‌تئاتر، مخزن‌کتاب، امانت، کودک، نوجوان و فعالیت‌های جنبی، در صورت تکمیل، پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

پدرام در پایان با بیان اینکه اعتبار ابلاغی سال‌جاری ۶۰ میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز برای اتمام این پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال است، ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این کتابخانه استاندارد در شهر رشت، شاخص سرانه فضای مطالعه با رشد مناسبی همراه باشد.