شناسهٔ خبر: 75565 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد :

راه های کردستان در مسیر توسعه

آسفالت مدیر کل راه و شهرسازی کردستان آخرین وضعیت راههای استان را تشریح کرد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان ، محمد صدیق ثابتی با اشاره به اهمیت راه و راهسازی و تاثیر مستقیم آن در توسعه همه جانبه ، آخرین وضعیت پروژه های مهم راهسازی در استان را تشریح کرد .

ثابتی گفت : اگر منصفانه قضاوت کنیم در چند سال اخیر در راستای بهبود وضعیت راههای استان و ارتقای شاخص های برخورداری و رسیدن به میانگین کشوری اقدامات خوبی انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد .

هدف گذاري ساخت ۳۰۰كيلومتر بزرگراه

وی اضافه کرد : هم اکنون کردستان حدود ۳۰۵ کیلومتر بزرگراه دارد و چیزی در حدود ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز هدف گذاری شده و عملیات اجرایی ساخت آن در سطح استان در حال اجراست که میتوان به کریدور شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب ) ، پروژه چهار خطه گردنه صلوات آباد ( بزرگراه سنندج -قروه - همدان ) ، پروژه بیجار - زنجان و بیجار - دیواندره اشاره کرد .

مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث راههای استان گفت : با وجود شرایط اقتصادی موجود و تحریم های حداکثری و کمبود منابع مالی ، دولت به این استان نگاه ویژه داشته است و این امر کاملا مشهود می باشد .

برنامه ريزي براي آسفالت ۱۰۰۰ كيلومتر

ثابتی خاطر نشان کرد : در حوزه راههای روستایی نیز کارهای خوبی انجام شده ،طوری که هم اکنون حدود نیمی از راههای روستایی آسفالته است و برنامه ریزی لازم برای ساخت و آسفالت حدود ۱۰۰۰کیلومتر دیگر نیز صورت پذیرفته که در صورت تامین منابع مالی لازم شاهد برخورداری در صد بیشتری از هم استانی های محترم ساکن در روستاها از راه مناسب و آسفالته خواهیم بود.