شناسهٔ خبر: 75572 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر حمل‌ونقل افغانستان:

افغانستان از اقدامات نوین و هوشمند راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران استقبال می‌کند

مرکز مدیریت راه‌های کشور معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای وزارت حمل‌و‌نقل افغانستان با تقدیر از عملکرد مناسب و فعالیت‌های نوین و اقدامات هوشمند سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای‌، آمادگی کشور خود برای تبادل تجربه بین کشورهای همسایه در جهت ارتقا و پیشبرد برنامه‌های راهبردی حمل‌و‌نقل جاده‌ای را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای وزارت حمل‌و‌نقل افغانستان با حضور در قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و مرکز مدیریت راه‌های کشور، از نزدیک در جریان فرایند اطلاع یابی و اطلاع رسانی راه های کشور قرار گرفت .

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه‌ و‌شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان این که مرکز مدیریت راه‌های کشور مسئولیت اصلی مدیریت راه‌ها و حمل‌و‌نقل جاده‌ای را بر عهده دارد، افزود: در همه استان‌ها نمایندگی‌های مرکز مدیریت راه‌ها مستقر هستند و با بهره‌گیری از تجهیزات و نرم‌افزارهای هوشمند جاده‌ای اطلاعات سفر و ترافیک جاده‌ای را ثبت و به کاربران اطلاع رسانی می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند‌، تحلیل‌های ترافیکی بر اساس پلاک خوان‌ها در محورها انجام می‌شود و برای ایام پرتردد در طول سال پیش بینی های ترافیکی صورت می گیرد .

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری‌و‌ حمل‌و‌نقل جاده‌ای در زمینه ارائه تجربه‌های کاری موفق، آموزش، تبادل اطلاعات و دانش به کشور دوست و همسایه افغانستان، آماده هر گونه همکاری و اقدام است.

بر اساس این گزارش ، دکتر شیخ احمد متین معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای وزارت حمل‌و‌نقل افغانستان با تقدیر از عملکرد مناسب و فعالیت‌های نوین و اقدامات هوشمند  سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای‌، تبادل تجربه بین کشورهای همسایه را در جهت ارتقا و پیشبرد برنامه‌های راهبردی حمل‌و‌نقل جاده‌ای اعلام کرد .

وی اظهار امیدواری کرد بتوان با استفاده از الگوهای مناسب و عملیاتی در حوزه حمل و نقل و راهداری جمهوری اسلامی ایران ، این تجربه های موفق در کشور افغانستان هم تسری پیدا کند .

این گزارش حاکی است ، اعضای هیئت عامل و معاونین سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با حضور در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی حمل‌و‌نقل، نگهداری راه‌ها، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای‌، بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند، طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی و ساختار فعالیت‌های قرارگاه مرکزی حمل‌و نقل و راهداری کشورارائه کردند.​