شناسهٔ خبر: 75763 - سرویس هواشناسی

اخطاریه سازمان هواشناسی:

بازگشت برف و باران به کشور/ احتمال آب‌گرفتگی، سیلاب و لغزندگی جاده‌ها

چند نما از پایانه غرب تهران در یک روز بارانی سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از تشدید بارش برف و باران در کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد و به مردم توصیه کرد، مراقبت‌های لازم را در این ایام به کار بندند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره ۵۹ خود از بارش شدید باران، برف و وزش باد در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از کشور خبر داد.

بر اساس اخطاریه این سازمان، برای روز دوشنبه، ۱۱ آذر، بارش باران و برف(در ارتفاعات) در کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان و ایلام  به میزان ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر و در گیلان و غرب مازندران به میزان ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

همچنین این اخطاریه برای روز سه‌شنبه، ۱۲ آذرماه، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را در جنوب‌شرق خوزستان و شمال بوشهر به میزان ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر را پیش‌بینی کرده است و از بارش باران و برف(در ارتفاعات) در لرستان، غرب فارس و کهگیلویه‌و‌بویراحمد به میزان ۲۵ تا ۴۵ میلی‌متر و در گیلان و نیمه‌غربی مازندران به میزان ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر خبر داده است. همچنین این  اخطاریه از بارش برف در زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین به میزان ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر در روز سه‌شنبه خبر داده است. 

سازمان هواشناسی کشور در بخش دیگری از این اطلاعیه با اشاره به آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی به مردم توصیه کرده است ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، احتیاط لازم هنگام تردد را به کار بندند.

متن اخطاریه ۵۹ سازمان هواشناسی کشور را اینجا ببینید.