شناسهٔ خبر: 75798 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد

رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: در قالب کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۲ به تخلفات شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی و ۱۰۹ رای صادر شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی که در جلسه کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۲ راهداری سخن می گفت‌ افزود: از ابتدای سال جاری به ۱۳۹ تخلف مطرح شده در حوزه های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا رسیدگی و ۱۰۹ رای نیز صادر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه از این میزان رای ۸۱ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۸ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است، عدم پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، عدم رعایت ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها دانست.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل با قدردانی از فعالیت های شبانه روزی تلاشگران عرصه حمل و نقل استان افزود: در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده اي در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافري و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل برخورد قانونی و قاطع با متخلفان را یادآور شد و از مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی سریع به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.