شناسهٔ خبر: 75864 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد

آغاز راه اندازی ايرتاكسی در كرمانشاه

ایر تاکسی فرودگاه كرمانشاه ،حركت به سوي احداث ايرتاكسي را آغاز كرده است.

مجتبي بياتي مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به اين سوال كه آيا اين فرودگاه اقدام هايي براي راه اندازي ايرتاكسي ها انجام داده است يا خير، عنوان كرد: بيشتر فرودگاه هاي كوچك به اين امر تمايل دارند. در اين فرودگاه ها به دليل اين كه زمان پرواز كوتاه است مي توان به سمت استفاده از هواپيماهاي فوق العاده سبك و نيز هوانوردي عمومي حركت كرد.

او با بيان اين كه در فرودگاه كرمانشاه نيز حركت به سوي احداث ايرتاكسي كليد خورده است، توضيح داد: موقعيت استان كرمانشاه به گونه اي است كه تابستان ها پذيراي مسافران عراقي است و علاوه بر اين سفرهاي هاي استان هاي همجوار مانند ايلام، لرستان و كردستان نيز از مسير كرمانشاه  انجام مي شود و به همين دليل امكان راه اندازي ايرتاكسي در اين استان وجود دارد.

بياتي تاكيد كرد: با توجه به شرايط موجود پيش بيني می شود كه بخش خصوصي استقبال خوبي از اين طرح داشته باشند. ايرتاكسي ها فرصت مناسب براي كساني است كه بين استان هاي همجوار كرمانشاه تردد مي كنند و فقط با صرف ۱۰دقيقه زمان به مقصد خواهند رسيد.

به نظر مي رسد با توجه به اين كه در شرايط تحريم قرار داريم، خريد هواپيما و جت هاي سبك كار آساني نباشد که بياتي در اين باره گفت: ما سال هاست كه در شرايط تحريم قرار داريم و طي اين مدت هم توانسته ايم به بسياري از اهداف خود دست يابيم. دست يابي به هدف هر چند سخت است اما غيرممكن نيست. ما راه اندازی ایرتاکسی را در دستور کار قرار داده ایم و در تلاشيم تا زيرساخت هاي آن را فراهم كنيم.

او در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به اين كه باند فرودگاه كرمانشاه قديمي است، اظهار كرد: با اتمام و راه اندازي پروژه تبدیل تاکسی وی موازی فرودگاه به باند، نشست و برخاست ها روي باند اضطراري انجام مي شود و باند اصلي را طبق موافقتنامه اي كه داريم بايد به پيمانكار واگذار كنيم. در واقع با تبدیل تاکسی‌وی موازی به باند، امکان خارج کردن باند اصلی فرودگاه کرمانشاه از مدار پروازی و اجرای طرح توسعه و بهسازی بر این باند فراهم می شود.

او ادامه داد: علاوه بر اين توسعه اپرون فرودگاه را نيز در دستور كار داريم كه با اضافه كردن ۴ استند، تعداد اپرون ها به ۸ اپرون مي رسد. اپرون پارکینگ وسایل پرنده و  بخشی از فرودگاه است که براساس مقررات عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله های پستی، سوختگیری، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده در آن انجام می گیرد.

بياتی با بیان اینکه این پروژه در قالب طرح بهسازی فرودگاه کرمانشاه انجام شده است، افزود: برای انجام این طرح ۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.