شناسهٔ خبر: 75868 - سرویس بنادر و دریانوردی

در اولین سمینار تخصصی غلات در ایران عنوان شد

بهره برداری از اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد در تیرماه سال آینده

مراسم مدیر بندر امیرآباد گفت: اسکله رو – رو ریلی بندر امیرآباد تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی در اولین سمینار تخصصی غلات در ایران به همت اتاق مشترک ایران و سوئیس برگزار شد، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب و اتصال به ریل سراسری و همچنین ساخت اسکله رو – رو ریلی که در تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید شاهد رشد چشمگیری در زمینه غلات خواهیم بود. 

وی ادامه داد: احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن و افزایش ساخت به ۴۰۰ هزار تن و تسهیل تجارت غلات با کشورهای CIS  نکته غیر قابل انکاری است که بندر امیرآباد را به هاب غلات شمال کشور تبدیل کرده است. 

مارکوس لایتنر، سفیر کشور سوئیس در ایران در اولین سمینار تخصصی غلات در ایران، گفت: تجارت با ایران و همکاری در زمینه دارو، غذا، محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی زمینه های تبادلات تجارت کالا با ایران است و علیرغم تحریم ها می توانیم به آن ادامه دهیم. 

اولین سمینار غلات در روز های ۱۱ و ۱۲ آذر ماه با محوریت نقش ایران در زنجیره تامین کالا، نقش بخش خصوصی و بانک ها در اقتصاد کشور، جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شرایط تحریم و نیاز آینده بازار ایران برگزار شد.