شناسهٔ خبر: 75905 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خبر داد

جابه جایی ۴میلیون تن کالا در استان بوشهر طي ۸ماه

کامیون در۸ماهه سال ۹۸بیش از ۴میلیون و۱۸ هزار تن کالا در سطح استان بوشهر و خارج از آن جابجا شده است .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر،  سید حمیدرضا علم با اعلام این خبر اظهار داشت : در ۸ ماهه منتهی به آذر ۹۸ مجموعا ۴میلیون و ۱۸ هزار تن انواع کالا در سطح استان و خارج از آن جابجا شده که نسبت به مدت مشابه به سال قبل که ۳میلیون ۸۴۱ تن بوده ۶/۴درصد رشد داشته است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر افزود:  برای جابجایی این مقدار کالا بیش از ۲۴۸هزار سفر باری بوسیله کامیون های استان انجام شده است .

علم تصریح کرد : بر اساس آمارهای موجود شهرستانهای عسلویه ، بوشهر، دشتستان به ترتیب با ۳۴ ، ۲۳ و ۲۱درصد بیشترین سهم و شهرستانهای دیلم ، جم و تنگستان مجموعا با حدود ۱درصد کمترین سهم در جابجایی کالا بر عهده داشته اند .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود : کالاهای جابجا شده عمدتا شامل کلینکر سیمان ، میعانات گازی ، مواد اولیه پتروشیمی ، کالای اساسی ، لوازم خانگی و لوازم یدکی بوده است .

وی گفت : شهرهای تهران ، مشهد و اصفهان عمده مقاصد بارهای جابجا شده از سطح استان است .

علم اضافه کرد در ۸ماهه سال ۹۸ همچنین  مقدار ۱۷۸ هزار تن کالا از بنادر استان به خارج از کشورنیز ترانزیت شده است .

وي گفت : پیشبینی می شود با برداشت گوجه فرنگی در روزهای آتی  شاهد افزایش جابجایی حمل بار در سطح استان بویژه  در شهرستانهای دیر و دشتی باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : چشم انداز و دورنمای جابجایی بار در استان با توجه به افزایش تولیدات صنایع خصوصا  پتروشیمی روشن و امید بخش است و درحالیکه  اکثر استانها با کاهش جابجایی بار مواجهه هستند ما خوشبختانه روند افزایشی را طی می کنیم.