شناسهٔ خبر: 75912 - سرویس استان‌ها

مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي تشريح كرد

اجرای ۱۵ پروژه در بخش راه و راه‌آهن

راهسازي مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي درنشست خبري به اقدامات انجام شده برای پروژه راه آهن استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار و مسئولان استانی ۱۵ مهرماه امسال عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان در استان آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رساني اداره كل راه وشهرسازي استان خراسان جنوبي ، مهدي جعفري با بیان اینکه میزان اعتبار این پروژه در سال های ۹۴ تا ۹۷ تنها سه میلیارد تومان بوده است، عنوان داشت: با پیگیری های انجام شده این اعتبار در سال جاری به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته که ۲۰ میلیارد تومان آن تنها برای خراسان جنوبی است.

جعفری ادامه داد: علاوه بر اعتبارات دولتی طی یک سال اخیر دو مصوبه شامل اختصاص چهار هزار میلیارد تومان فاینانس داخلي و ۷۰۰ میلیون یورو فاینانس خارجی راه آهن زاهدان – بیرجند را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر دکتر نوبخت به خراسان جنوبی نیز ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه در بخش حمل و نقل داشتیم، بیان کرد: این اعتبارات طی دو سال به پروژه های استان تزریق می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع طبق برنامه راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر پروژه در بخش راه و راه آهن به طول ۳۷۰ کیلومتر امسال آغاز می شود که تحول عظیمی در اشتغال و توسعه شبکه راه های استان ایجاد خواهد کرد.