شناسهٔ خبر: 75931 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

طرح جامع شهری همدان را پیگیری می‌‌کنم/ ۱۴ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح

رباني مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح جامع شهری را برای همدان و شهرهای دیگر پیگیری می کنم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " داریوش حسینی " در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه امیدوارم با ظرفیت‌های موجود همدان در راستای توسعه و ارتقای این استان قدم بردارم اظهار کرد: اجرای طرح ملی مسکن، بازآفرینی شهری و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله موضوعات مورد توجهم است.

داریوش حسینی با بیان اینکه اولویت اول کاری ما در استان اجرای طرح اقدام ملی است، گفت: در حوزه مسکن ملی باید ظرفیت‌های استان را مورد توجه قرار داد، امروز ۴۰۰ هزار واحد برای همدان مشخص شده که ۲۰۰ هزار واحد سهم شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد سهم بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی است.

وی با تاکید به اینکه امیدواریم نیاز استان را برآورده کنیم افزود: طرح جامع شهری را حتماً برای همدان و شهرهای دیگر پیگیری خواهم کرد و  پیگیری موضوع راه آهن نیز حتما در دستور کار است.

۱۴ کیلومتر بزرگراه در استان آماده افتتاح

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان همدان نیز با بیان اینکه ۱۴ کیلومتر بزرگراه در حوزه مهندسی ساخت آماده افتتاح داریم اظهار کرد: در حال حاضر کنارگذر شیرین‌سو و مسیر برگشت محور امامزاده محسن(ع)  آماده افتتاح است.

حسن ربانی ارشد گفت: بیمارستان آیت الله بهاری یکی از بهترین بیمارستان هایی بوده که تحویل داده شده است.

وی از آماده افتتاح بودن بیمارستان تویسرکان خبر داد و افزود: استان برنامه سه سال دارد اما وقتی راه و شهرسازی در پایش ۶ ماهه قرار گرفت، تمام اقدامات محول را انجام داده بود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه در مورد برخی از پروژه‌های راه و شهرسازی اقدامات خاصی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: انجام ۱۵ کیلومتر راه چهارخطه در مسیر سامن به بروجرد بدون ردیف اعتباری معجزه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل حتی تخصیص اعتبار داشته باشد اجازه تملک ندارد به همین خاطر در حوزه تملک در مسیر سامن به بروجرد مشکل داریم گفت: هشت کیلومتر راه در مسیر آورزمان نهاوند تحویل داده شده است.

ربانی با اشاره به انعقاد قرارداد به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان در ۱۵ ماهه  گفت: در حوزه معاونت معماری و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون ماده ۵ سعی کردم تمام قوانین را رعایت کنم و هیچ مصوبه‌ای مبنی بر شهرفروشی و باغ‌سازی غیرقانونی داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر همدان قریب به ۸۰ درصد جریان دارد، گفت: بعد از سالها تلاش‌ها طرح جامع شهری همدان به عنوان طرح بالادستی مصوب شد.

 مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه طرح مجموعه شهری بعد از هفت سال تلاش مهرماه امسال مصوب شد هرچند در اطلاع‌رسانی صحبتی از راه و شهرسازی نشد افزود: در حوزه مسکن بیش از ۹۶ درصد کار به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه ۴۳۲ واحد تعاونی در ملایر داریم که قول انجام آن را داده‌اند گفت: بیش از ۹۴ درصد مسکن مهر همدان فروش اقساطی شده است.

وی با تاکید به اینکه استان همدان آماده انجام اقدامات ملی است گفت: در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع اقدامات شاخص انجام شده و ۹ میلیارد تومان اوراق خزانه برای مسکن مهر اسدآباد در یارانه سود آنها اخذ شده که این اقدام نمونه‌ است.

 مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه شفاف سازی مالی ذیحسابی از طریق سامانه شفاف‌سازی آخرین آمار بدهی شفاف و کامل شد ،بیان کرد: اجازه نداده ایم حتی یک متر مربع زمین جدید تصرف شود و ۱۸۰ پرونده حقوقی خاتمه پیدا کرده است.

ربانی ارشد در پایان خاطرنشان ساخت: در حوزه املاک با سرمایه‌گذاران واقعی که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند همکاری شد.