شناسهٔ خبر: 75936 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي خبر داد

ثبت نام تهران و البرز ۳۰ آذر/ ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در فازهای ۴ تا ۷ در ۲۳ استان کشور

پردیس مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن را در فازهای ۴ تا ۷ مربوط به ۲۳ استان کشور دانست و با اعلام اینکه آغاز ثبت‌نام‌های اين فازها از ۱۹ آذر شروع می‌شود، گفت: ثبت‌نام استان‌های تهران، البرز و سه استان دیگر از ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جدول برنامه زمانبندی ثبت‌نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مربوط به ۲۳ اداره کل راه و شهرسازی باقیمانده در چهار فاز مجزا را تا پایان آذرماه اعلام کرد.

به گفته اصلانی، فازهای چهارم تا هفتم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای استان های سراسر کشور تا ۳۰ آذرماه به طول می انجامد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن فاز چهارم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن را شش استانِ سمنان، ایلام، شرق سمنان، ایرانشهر، آذربایجان غربی، و خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: در فاز چهار،  اين ۶ استان ثبت نام طرح اقدام ملی را از ۱۹ آذرماه به مدت سه روز انجام می دهند.

اصلانی زمان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فاز پنجم برای ۶ استان دیگر را از ۲۳ آذرماه اعلام کرد و افزود: استان های اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان جزو ۶ استانی هستند که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فاز پنجم برای آنها انجام خواهد شد.

​ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در تهران از ۳۰ آذرماه

وی فاز ششم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن را برای استان‌های فارس، لارستان، اردبیل، آذربایجان‌شرقی، مرکزی و بوشهر اعلام کرد و توضیح داد: ثبت نام فاز ششم از ۲۶ آذرماه به مدت ۳ روز انجام می‌شود.

به گفته اصلانی، در فاز هفتم ثبت نام استان های تهران، البرز، قزوین، جنوب کرمان و کرمان انجام خواهد شد و زمان ثبت نام این استان ها نیز ۳۰ آذرماه آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است و در این طرح، ۲۰۰ هزار واحد توسط شهرهای جدید در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده و ناکارآمد و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث می‌شود.