شناسهٔ خبر: 75972 - سرویس استان‌ها

همزمان با سایر استان‌های کشور آغاز می شود

ثبت نام اقدام مسکن ملی سه شنبه ۱۹ آذر در ایلام

اقدام ملي مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز ثبت نام مسکن ملی استان ایلام در روز سه شنبه ۱۹ آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام، مدیرکل این دستگاه اجرایی در این خصوص گفت: در راستای کمک به تامین مسکن طرح اقدام ملی تامین مسکن در قالب احداث ۵۵۰۰ واحد مسکونی در استان ایلام برنامه ریزی شده است .

وی خاطر نشان کرد متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.tem.mrud.ir در تاریخ مذکور، شروط نام‌نویسی در این طرح را مطالعه و اقدام به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود نمایند.

کاظمی متاهل بودن، عدم مالکیت خانه یا زمین توسط خود و همسراز تاریخ ۸۴/۱/۱ تا کنون، خانه اولی بودن، ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی از ۵۷/۱۱/۲۲ تا کنون) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح ذکر کرد و افزود: زنان خود سر‍پست  با ۳۵ سال سن به بالا در صورت دارا بودن سایر شرایط نیز می توانند برای مسکن ملی ثبت نام نمایند.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی ، تسهیلات معوق و ...) ، توانایی تامین مازاد بر تسهیلات بانکی( سهم آورده) و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه از دیگر شرایط ثبت نام متقاضیان مسکن ملی است.

 لازم به ذکر است به هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد تعلق گرفته و زمین این واحدها نیز امسال قیمت گذاری می‌شود و پس از گذشت ۲ سال، در اقساط ۳۶ ماهه از متقاضیان دریافت می‌شود.