شناسهٔ خبر: 76005 - سرویس مسکن و شهرسازی

توسط گروه سرمایه گذاری مسکن از طرح آباد رونمایی شد

آغاز احداث ۶ هزار و ۵٢١ واحدمسکونی

افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس با حضور وزیر راه و شهرسازی با همت گروه سرمایه گذاری مسکن از طرح آباد که شامل احداث ۶ هزار و ۵۲۱ واحدمسکونی در قالب ۳۱ پروژه می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گروه سرمایه گذاری مسکن  از طرح "آباد" که در آن  ۶ هزار و ۵۲۱  واحدمسکونی در قالب ۳۱ پروژه احداث می‌شود، رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، این طرح‌ها شامل ۶۵۵ واحد مسکونی به زیربنای ۱۳۶ هزار و ۱۸۵ مترمربع در مجتمع مسکونی آیمان تبریز توسط شرکت سرمایه گذاری شمالغرب،  هزار و ۴۲۹ واحد مسکونی و تجاری به زیربنای ۱۹۷ هزار و ۶۲۱ مترمربع در مجتمع مسکونی تجاری مرکزشهر جدید اندیشه، ۸۳۶ واحدمسکونی به زیربنای ۱۶۷ هزار و ۲۴۷ مترمربع در مجتمع مسکونی پردیس گلبرگ تهران، ۵۹۶ واحدمسکونی به زیربنای ۸۷ هزار و ۲۶۱ مترمربع در مجتمع مسکونی آفتاب صدرای شیراز، و ۳۹۷ واحدمسکونی و تجاری به زیربنای ۵۵ هزار و ۷۱۳ مترمربع در مجتمع مقدم تهران است.

همچنین، ساخت ۱۳۹ واحد مسکونی و تجاری به ژیربنای ۱۸ هزار و ۳۰۸ مترمربع در مجتمع زهتابی تهران، ۲۷۱ واحد مسکونی به زیربنای ۴۵ هزار و ۳۶۰ مترمربع در مجتمع مسکونی باران رشت، ۲۵۸ واحدمسکونی به زیربنای ۳۶ هزار و ۹۶۵ مترمربع در مجتمع رضوان قم، ۷۹ واحدمسکونی در ۱۲ هزار و ۶۵۲ مترمربع زیربنا در مجتمع فردین پور اراک از دیگر پروژه های این طرح به شمار می‌رود.
 روزبه ظهیری هاشمی، مدیرعامل گروه سرم گذاری مسکن در معرفی این طرح به خبرنگاران گفت: در قالب این طرح ظرف یک سال و نیم آینده ۶۵۵واحد مسکونی به زیربنای ۱۳۶ هزار و ۱۸۵ متر مربع در فاز یک مجتمع مسکونی آیمان تبریز، ۱۴۲۹ واحد مسکونی به زیربنای ۱۹۷ هزار و ۶۲۱ مترمربع در مجتمع مسکونی مرکز شهر جدید اندیشه، ۸۳۶ واحد مسکونی به زیربنای ۱۶۷هزار و ۲۴۷ مترمربع در جتمع مسکونی پردیس گلبرگ تهران( بزرگراه شهید باقری) و ۵۹۶ واحد مسکونی به زیربنای ۸۷ هزار و ۲۶۱ مترمربع در مجتمع مسکونی صدرای شیراز(شار) احداث خواهد شد.
همچنین ۳۹۷واحد مسکونی به زیربنای ۵۵۷۱۳ مترمربع در مجتمع مسکونی- تجاری مقدم تهران،۱۳۹ واحد مسکونس به زیربنای ۱۸هزار و ۳۰۸ مترمربع در مجتمع مسکونی زهتابی تهران، ۲۷۱ واحد مسکونی به زیربنای ۴۵ هزار و ۳۶۰ مترمربع در مجتمع مسکونی باران رشت و ۲۵۸ واحد مسکونیبه زیربنای۳۶هزار و ۹۶۵ مترمربع در مجتمع مسکونی- تجاری رضوان قم ساخته می شود.
علاوه بر این مجتمع ۷۹ واحدی مسکونی – تجاری فردین پور اراک به زیربنای ۱۲ هزار و ۶۵۲ مترمربع، مجتمع ۹۰ واحدی مسکونی گل نرگس اصفهان به زیربنای ۱۷ هزار و ۲۴۳ مترمربع، مجتمع ۵۵ واحدی مسکونی شکریه همدان به زیربنای ۱۰ هزار و ۲۲۶ متر مربع و مجتمع ۳۰۰ واحدی مسکونی سرو اراک به زیربنای۴۱ هزار و ۵۹۱ متر مربع در قالب این طرح ساخته می شود.
در مشهد مقدس نیز قرار است مجتمع ۱۳۷ واحدی مسکونی لاله به زیربنای ۱۵ هزار و ۵۹۵ مترمربع، مجتمع ۱۲۸ واحدی خلیل به زیربنای ۱۴ هزار و ۶۲۲ متر مربع و مجتمع ۵۶ واحدی مسکونی نارنج به زیربنای ۷۵۰۸ متربع احداث شود.
 علاوه بر این در قالب دهها پروژه دیگر۹۸ واحد مسکونی در تبریز، ۵۸ واحد در اردبیل، ۳۱۶ واحد در شهر جدید پردیس، ۴۶ واحد در اصفهان، ۱۱۲ واحد در جزیره کیش، ۴۶ واحد در بوشهر، ۱۷۵ واحد در شهر جدید اندیشه، ۱۶۸ واحد در کرج، ۲۴ واحد در بابلسر و حدود ۵۰ واحد مسکونی دیگر در کرمان  و سمنان احداث می شود.
ظهیری هاشمی ادامه داد گروه سرمایه گذاری مسکن ظرف ۳۰ سال گذشته بالغ بر ۶۷ هزار واحد مسکونی، تجاری و خدماتی در نقاط مختلف کشور احداث کرده و اینک به یکی از بزرگترین انبوه سازان مسکن در ایران تبدیل شده است.
وی ادامه داد: بزودی ۸۰ میلیارد تومان اوراق صکوک مبتنی بر اجاره برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن منتشر خواهیم کرد.