شناسهٔ خبر: 76013 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

همکاری بخش‌های مختلف؛ ضامن حل مشکل مسکن مهر در استان‌ها است/ تعیین‌تکلیف ۶۰۸ واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تعیین‌تکلیف ۶۰۸ واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به‌زودی و با تصویب شورای مسکن استان واگذاری این پروژه‌ها به نهادهای متقاضی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط‌عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دیدار با استاندار کرمانشاه از تعیین تکلیف پروژه ۴۸۰واحدی مسکن مهر "کرند غرب" و پروژه ۱۲۸ واحدی "ماهیدشت" استان کرمانشاه خبر داد و گفت: به زودی و با تصویب شورای مسکن استان واگذاری این پروژه‌ها به نهادهای متقاضی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه ۴۸۰ واحدی مسکن "کرند غرب" از پروژه‌های فاقد متقاضی مسکن مهر بوده است، افزود: پیش از این بارها اعلام کرده‌ایم که پروژه‌های مسکن مهر، به‌جز آن‌ها که درگیری حقوقی دارند یا فاقد متقاضی هستند یا پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند را تا پایان امسال به اتمام خواهیم رساند.

نبیان عنوان کرد: با این وجود وظیفه شرعی و سازمانی خود می‌دانیم که برای رفع دغدغه‌های هم‌وطنانمان، مشکل واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی را نیز با رعایت موازین قانونی و در اسرع وقت حل نماییم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه مسکن مهر ۴۸۰ واحدی "کرند" گفت: این پروژه پیش از این در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و به دلیل فاقد متقاضی‌بودن تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم با انتقال آن به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، بتوانیم مشکلات موجود در پروژه را برطرف و نسبت به تکمیل آن بر اساس زمان‌بندی مقرر اقدام نماییم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تشکر از هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط استانی برای رفع مشکل این پروژه خاطرنشان کرد: هماهنگی استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مسکن و  اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه توانست نتیجه مثبتی را در حل مشکل این پروژه ایفا نماید.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: سایر پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر نیز با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

لازم به ذکر است که در این جلسه گزارشی از مقاوم‌سازی مسکن مهر شرف‌آباد شهر اسلام‌آباد غرب نیز ارائه شد که براساس این گزارش از مجموع ۸۶۰ واحد پروژه مسکن مهر این استان تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی مقاوم سازی و ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی داخلی ساختمان به انجام رسیده است.