شناسهٔ خبر: 76016 - سرویس هوایی

مديرکل فرودگاه های سيستان و بلوچستان عنوان کرد

آغاز مطالعات ساخت ترمينال جديد فرودگاه زاهدان

فرودگاه زاهدان- هواپیما مديرکل فرودگاه هاي سيستان و بلوچستان يکی از برنامه های بلند مدت اين اداره کل را احداث ترمينال جديد و ساختمان تکنيکال بلاک فرودگاه زاهدان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی جزینی زاده با اعلام این خبر به معرفی مهمترین برنامه های اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان پرداخت و عنوان کرد: در این راستا می توان به برنامه ریزی برای شروع مطالعات ترمینال جدید و ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه زاهدان و احداث ساختمان تکنیکال بلاک و تطویل باند فرودگاه ایرانشهر اشاره کرد.

مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت: نصب و راه اندازی دستگاه کمک ناوبری (NDB/DME) فرودگاه سراوان و بهسازی و اصلاح روکش باند و نیز تحویل اراضی در ضلع غربی فرودگاه زاهدان برای جابه جایی محل استقرار بالگردهای هواناجا و هوانیروز از دیگر برنامه های آتی این اداره کل به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، او همچنین با اشاره به مهمترین طرح‌‌های در دست اجرای فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت: تملک اراضی ضلع شرق و شمال شرقی باند جدید جهت جا به جایی دیوار حفاظتی برای بهره برداری از باند مذکور از جمله برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد.

اتمام ساختمان جانبی فرودگاه زاهدان، احداث ساختمان و محوطه سازی ساختمان سپاه حفاظت فرودگاه زابل، احداث ساختمان و محوطه سازی ساختمان پلیس فرودگاه ایرانشهر، اتمام بهسازی و محوطه سازی ترمینال ورودی پروازهای خارجی فرودگاه زاهدان جهت جابه جایی پروازهای ورودی داخلی به آن و اجرای محوطه سازی لندساید ترمینال پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه زاهدان از جمله طرح های در دست اجرای اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان است.