شناسهٔ خبر: 76061 - سرویس استان‌ها

با هدف آمادگي راهداران انجام شد

اجراي مانور زمستانی راهداری در استان مرکزی

بازديد مدیرکل راهداري استان مرکزی از برگزاري مانور زمستاني راهداري با هدف نمايش آمادگي نيروهاي راهداري خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان مرکزی، علی زندی فر گفت: در آستانه فرا رسيدن فصل بارندگي و سرما و همچنين  ايام گراميداشت هفته حمل و نقل و رانندگان و راهداری، مانور زمستانی راهداری در استان مرکزی برگزار شد.

زندی فر هدف از اجراي اين مانور را نمايش آمادگي نيروها ي راهداري براي مقابله با مشكلات فصل سرما عنوان كرد و افزود : مانور آمادگي نيروهاي راهداري استان با اجراي رژه نمادين ۱۵ دستگاه سبك و سنگين شامل: لودر، جرثقيل، دستگاههاي برفروب امدادي و ... درناحيه انتظامي اراک با حضور ادارات آتش نشاني، فوريت هاي پزشكي، هلال احمر، پليس راه برگزار شد.

مدیرکل راهداري وحمل و نقل جاده اي استان مرکزی از استقرار اکیپ های راهداری در محورهای مواصلاتی و راهدارخانه ها خبر داد و عنوان نمود: در حال حاضر تعداد ۲۷۳ نفر راننده و راهدار شامل راهداران و رانندگان ادارات شهرستان و نیروهای فصلی درقالب ۱۳ ساختمان ادارات شهرستان و ۱۵ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار در سطح استان آماده ارائه خدمات راهداري هستند.

دپوي ۵۲۰۰۰ تن شن و نمك در راهدارخانه ها

وی نصب بنر و تابلوهای اطلاعاتی و هشداردهنده در طول محورها و آگاه سازی کاربران راه از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ و تهیه ۱۲۰۰۰ تن نمک و ۴۰.۰۰۰ تن شن و دپوی آنها در محل انبار راهدارخانه ها از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان كرد.