شناسهٔ خبر: 76116 - سرویس هوایی

گزارش تاخیرهای شرکت‌های هواپیمایی در آبان ماه منتشر شد

«هما» رکوددار پروازهای مهرآباد

هواپیما هما سازمان هواپیمایی کشوری گزارش عملكرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در آبان سال جاری را منتشر کرد بر این اساس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیشترین تعداد پروازها را داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس آمار منتشره شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در آبان ماه سال جاری، بیشترین پرواز از مبدا فرودگاه مهرآباد را انجام داده است. این آمار همچنین نشان می دهد، از ۸۴۷ پرواز انجام شده توسط هما درآبان ماه سال جاری، تعداد ۵۶۶ پرواز (۶۷ درصد) به موقع انجام شده است. به عبارتی دیگر در آبان ، ۱۶ درصد از کل پروازهای انجام شده از مبدا فرودگاه مهرآباد، توسط هما انجام شده است.

بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۰۹ پرواز رده دوم بیشترین پروازها را به خود اختصاص داده که از این تعداد ۳۸۳ پرواز به موقع انجام شده است. همچنین شرکت هواپیمایی ماهان با ۵۹۸ پرواز در رده سوم بیشترین پروازها قرار دارد و تعداد پروازهای بدون تاخیر این شرکت ۳۶۶ پرواز بوده است. علاوه بر این شرکت پویاایر نیز با ۴۸ پرواز، کمترین میزان پروازها را در بین شرکت هواپیمایی داشته است.

در مجموع بر اساس این گزارش در آبان ماه تعداد ۵ هزار و ۳۱۳ پرواز توسط ۱۶ شرکت هواپیمایی از فرودگاه مهرآباد انجام شده و میزان پروازها نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.