شناسهٔ خبر: 76165 - سرویس وزارتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اعلام کرد

سهم ۹درصدی حمل و نقل در تولید ناخالص ملی/رشد ۱۲ درصد جابجایی کالا در یکسال گذشته/ تداوم رویکرد مقاومتی به تاکید وزیر راه و شهرسازی

افتتاح چهارمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد،‌ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در آئین آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به روز ۲۶ آذر ماه که رانندگان با لبیک به فرمان امام (ره) به بنادر کشور رفتند و عملیات تخلیه کالاها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادند،‌ اظهار داشت:‌ سهم حمل و نقل در اشتغالزایی، پویایی و چشم‌انداز چندساله بسیار بالاست.

وی افزود:‌ حمل و نقل سهم ۹ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد و نقش مهمی در اشتغال ایفا می‌کند. علی رغم وجود گزارش های زیادی از وضعیت اقتصادی کشور، در بخش حمل و نقل، پروژه های وزارت راه و شهرسازی همگی رو به جلو هستند و ۱۲ درصد رشد در جابجایی کالا طی یک سال گذشته را شاهد بوده‌ایم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته حمل‌ونقل با تاکید بر تاثیر تحریم‌ها بر رشد این صنعت و اهمیت مصرف انرژی در این مقوله، گفت: میزان مصرف انرژی در بخش حمل و نقل از اهمیت زیادی برخوردار است از همین رو در حال بررسی و مدیریت آن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین هستیم. در همین خصوص قرار است تفاهمنامه تولید انرژی سبز به امضا برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از گزاره های بخش حمل و نقل را تسری حقوق مسافران به تمام شقوق حمل و نقل دانست و گفت: در حوزه تعیین سطح خدمات از بهمن‌ماه در همه مدل‌های حمل و نقل به صورت فرایند سیستمی تعیین سطح خدمات می‌شود تا مردم حق و حقوق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بشناسد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع بهره‌وری و اقتصاد حمل و نقل دو موضوع مهم در صنعت حمل و نقل به شمار می‌آیند. در این خصوص سالانه هزاران میلیارد تومان در کشور به خاطر فقدان لجستیک هدر می‌رود که باید شاهد یک انسجام در این زمینه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مقاوتی حوزه حمل و نقل با تاکید وزیر راه و شهرسازی با قدرت رو به جلو در حال حرکت است، گفت: در نمایشگاه چهارم حمل و نقل ۳۸۵ غرفه فعال است که نشان دهنده رشد ۳۵ درصدی تقاضا برای حضور در نمایشگاه نسبت به سال گذشته است و ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در میان شرکت کنندگان حاضر شده اند.