شناسهٔ خبر: 76216 - سرویس مسکن و شهرسازی

مديرعامل جديد شركت بازآفريني شهري ايران:

ساماندهی حاشیه‌نشینی، ماموريت نخست شرکت بازآفرینی شهری ایران/ طرح‌هاي بازآفريني بايد شتاب گيرد

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، ساماندهی حاشیه‌نشینی، اولویت نخست این شرکت عنوان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در محل این شرکت برگزار شد.

سید محمد پژمان نیز در بخشی از این مراسم با قدردانی از اعتماد وزیر راه و شهرسازی برای مهیا کردن فرصتی برای کار و فعالیت گفت: اینک تلاش‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران در آستانه ثمردهی است و امیدوارم گره نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به‌زودی باز شود.

وی افزود: نوسازی بافت، ابزار، امکانات، پشتیبانی و اختیارات ویژه‌ای می‌خواهد و اگر مدیران شهری اراده‌ای برای به میدان آمدن نداشته باشند، توفیقی در بازآفرینی حاصل نمی‌شود.

مدیرعامل پیشین شرکت بازآفرینی شهری ایران، همچنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون اختیارات در این حوزه متمرکز نیست و بودجه چندانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نوسازی بافت‌ها از طریق فراهم‌کردن مشوق‌ها و امتیازات و جلب مشارکت مردم حاصل می‌شود که نیازمند عزمی ملی است.

مهدی عبوری، مدیرعامل جدید این شرکت نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در شرکت بازآفرینی شهری ایران ابراز امیدواری کرد: با کمک کارشناسان و مدیران، برنامه‌های مدون این شرکت به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و همچنین دولت است، آن را مهم‌ترین ماموریت شرکت بازآفرینی شهری ایران خواند و گفت؛ طرح‌هایی که در شرکت بازآفرینی شهری ایران دنبال می‌شود باید با شتاب بیشتری دنبال شود.

گفتنی است، مهدی عبوری که تا پیش از این حکم در سمت معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی مشغول به خدمت بود، جایگزین سیدمحمد پژمان شد که از دی‌ماه سال ۹۷ عهده‌دار این مسئولیت بود.