شناسهٔ خبر: 76217 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

جنگ امروز دشمن برای کنترل پیشرفت کشور است/ نمایشگاه حمل ونقل فرصتی برای توجه به ظرفیت‌های داخلی در برابر تحریم‌ها

اختتامیه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جنگ امروز برای صلح و امنیت نیست بلکه برای کنترل پیشرفت است و اینکه سهم حد اکثری را چه کسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد‌اسلامی در اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: همواره تصور می‌شود نمایشگاه جزو موارد زائد و هزینه‌های غیرضروری است که این تفکر ریشه در ثبت یک سری تجارب در گذشته دارد.

وی افزود: برخی از نمایشگاه‌ها هیچ خروجی و دستاوردی نداشتند و مصداق تله مالی و چاله هزینه برای دستگاه‌ها هستند. طبیعی است که هیچ شرکتی از حضور در اینگونه نمایشگاه‌ها استقبال نمی‌کند. البته در برخی از نمایشگاه‌ها شاهد حضور شرکت‌های متخصص هستیم.

اسلامی تصریح کرد: در واقع نمایشگاه‌ها فرصتی برای گفت‌وگو و تعامل و ایجاد اراده مشترک در راستای توسعه هستند. بنابراین در شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه کنونی می‌توان به پتانسیل‌های داخلی توجه داشت و از حمایت از آنها بهره‌مند شد. برخی از نمایشگاه‌ها محلی برای اتصال مصرف کننده و واحدهای پژوهشی هستند که می‌توانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته و همچنین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی، تمام فعالان حوزه حمل‌ونقل پیام خود را رساندند که می‌شود در شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه از استعداد‌های داخلی حمایت کرد تا پیشرفت‌ها محقق شوند.

اسلامی افزود: پیام نمایشگاه امسال این بود که مصرف کننده و واحد پژوهشی با همزبانی، در قالب یک قرارداد می‌توانند به توسعه دست یابند. این اقدام در سال جاری به همت رئیس سازمان هواشناسی اتفاق افتاد و برای اولین بار سامانه تولید داخل ثبت سفارش شده است. لذا با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری از تولیدات شرکت های دانش بنیان، دیگر بهانه ای وجود ندارد که از محصولات تولید داخل خرید نکنیم و این تولیدات در دنیا مطرح نشوند.

وی با بیان اینکه «شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزیش یافته است»، گفت: امسال ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه حمل ونقل شرکت کرده‌اند و امیدوارم حرکت به سمت پویایی و شکوفایی ما با علمی کردن فعالیت‌ها و اصلاح فرایندها موجب افزایش بهره‌وری و قدرت از لحاظ اقتصادی و فناوری در سطح بالای جهان شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جنگ امروز برای صلح و امنیت نیست، بلکه برای کنترل پیشرفت است و اینکه سهم حداکثری را چه کسی داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه «سهم حد اکثری و هزینه حداقلی شعار استکبار است»، تصریح کرد: عبارت گاو شیرده که برای یکی از همسایگان ایران مثال می‌زنند همین است. ما باید با همدلی و همبستگی و کار و تلاش و مظاعف توسعه و پیشرفت کشور را حاصل کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با امتداد سیاست‌ پایه گذاری شده و تمهیداتی که برای تامین بودجه و منابع مورد نیاز توسعه زیرساخت‌های کشور فراهم شده است، حرکت در مسیر توسعه روز افزون شود.