شناسهٔ خبر: 76247 - سرویس جاده‌ای

با امضای تفاهم‌نامه معاونت حمل‌ونقل و شرکت ملی پست

بازار خدمات لجستیک ساماندهی می‌شود/ استفاده از قابلیت‌های استارت‌آپ‌ها

امضای تفاهم‌نامه معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در آخرین روز نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه سال جاری و همزمان با آخرین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل این نمایشگاه با حضور شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

هدف از امضای این تفاهمنامه، ایجاد یک مجموعه طرف سوم لجستیک با هدف ساماندهی بازار خدمات لجستیک و استفاده حداکثری از قابلیت‌های استارت‌آپ‌ها و بازیگران خرد فعال یا دارای پتانسیل فعالیت در این بازار است.

شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این آیین، یکی از ماموریت‌های ذاتی شرکت ملی پست را حمل‌و‌نقل خواند و گفت: ما در حوزه لجستیک نیازمند زیرساخت‌هایی اعم از نهادی برای هماهنگ‌کنندگی و یکپارچه‌سازی، نظامی برای جمع‌آوری و ... هستیم و پس از انجام بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که تجربه عملی کمی به جز شرکت ملی پست در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه با چند هدف خاص این پروژه را انجام خواهیم داد، افزود: شرکت ملی پست در این راه نقش هماهنگ‌کننده دارد و پس از آن کار به شرکت‌ها و اپراتورهای بخش خصوصی داده خواهد شد و قرار نیست که تصدی این کار توسط نهادهای دولتی انجام شود.

نظام حمل کالا در کشور نیازمند توجه بیشتری است

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نظام حمل کالا در کشور به ویژه در خرده‌بار نیازمند توجه بیشتری است عنوان کرد: البته در حوزه درون‌شهری این کار ماموریت وزارت راه و شهرسازی نیست اما وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی پست می‌تواند به یک الگو حتی در داخل شهرها تبدیل شویم. ما برای توزیع بار در داخل شهرها برای ساماندهی سرویس‌‌دهی خوب به صاحبان کالا و ناوگان مخصوص به این امر هستیم.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه شود، افزود: شهری مثل تهران به‌ شدت نیازمند نظام‌مندشدن قواعد کاری حمل‌و‌نقل در تمام شقوق است و امروز ما کاری جدید را در کشور شروع می کنیم و امیدوارم با همکاری شرکت پست بتوانیم اثرات خیری را در عرصه حمل و نقل به جای بگذاریم.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز در بخشی از این مراسم گفت: قرار است همکاری مشترکی میان شرکت ملی پست و وزارت راه و شهرسازی شکل گیرد که بر مبنای آن قرار است شرکت ملی پست به‌عنوان مجری بتواند موضوع لجستیک بین‌شهری را انجام دهد. در روزهای گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای در خصوص لجستیک درون‌شهری با سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران منعقد شد و زنجیره ارزشی که قرار است اتفاق افتد با این قرارداد تکمیل می‌شود.

وی افزود: در بحث هم‌افزایی، استفاده از ظرفیت سایر بخش‌های کشور از جمله راه‌آهن کشور نیز به این جمع اضافه می شود و در عمل می توانیم یک همکاری بسیار مناسب که برکت آن برای مردم، فعالان بخش و استارتاپ‌های علاقمند رقم خواهیم زد.