شناسهٔ خبر: 76254 - سرویس جاده‌ای

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه مطرح کرد

پرداخت الکترونیکی عوارض بر اساس پیمایش/افزایش درگاه‌های خوانش پلاک

عوارضی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بر اساس پیمایش را جلوه عدالت محوری دانست و گفت: بر این اساس کاربران آزادراه‌ها بر اساس میزان پیمایش خود در آزادراه عوارض پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلال بهرامی‌نیا، معاون ساخت و توسعه آزادرا‌ه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری سومین روز نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه مبنی بر فرایند عملکرد اخذ عوارض الکترونیکی آزادراه ها بر اساس پیمایش اظهار داشت: این اقدام موضوعی بسیار مهم و جلوه عدالت محوری تلقی می شود. 

وی افزود: برای پرداخت الکترونیکی عوارض بر اساس پیمایش درگاه‌های خوانش پلاک افزایش یافته است و متناسب با پیمایش کابران ایستگاه در نظر گرفته شده است. به طور مثال در آزادراه تهران-ساوه کاربری که فقط تا مقصد احمدآباد را پیمایش می‌کند مبلغ ۶۰۰ تومان از کل مبلغ عوارضی را پرداخت خواهد کرد. 

بهرامی‌نیا یادآور شد: پرداخت عوارض بر اساس پیمایش باعث افزایش ترددهای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در برخی از آزادراها شده است. به طور مثال در آزادراه پل ذال-اندیمشک، سواری‌های کرایه بین شهری فقط روزی سه بار در روز تردد می‌کردند که اکنون تردد آن‌ها به روزی ۱۳ بار افزایش یافته است.