شناسهٔ خبر: 76313 - سرویس مسکن و شهرسازی

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید:

کاهش هزینه و افزایش کیفیت، مهم‌ترین آثار بهره‌مندی از مهندسی ارزش در پروژه‌های عمرانی

محمود رحیمی (2) عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کاهش هزینه، افزایش کیفیت و بهره‌برداری در زمان مناسب را از نتایج اصلی اجرای مهندسی دانش در پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و ورود این دانش به طرح‌های عمرانی را امری ضروری خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، دوره آموزشی آشنایی با مهندسی ارزش از سوی معاونت فنی – مهندسی شرکت عمران شهرهای جدید با حضور محمود رحیمی، عضو هیئت مدیره شرکت، مدیران عامل شهرهای جدید، معاونین فنی شهرهای تابعه، کارشناسان و مدیران کل ستاد با محوریت بررسی تاریخچه مهندسی ارزش، برنامه کار، کاربرد مهندسی ارزش در پروژه های شهری و چگونگی قوانین و مقررات این حوزه برگزار شد.

رحیمی در بخشی از این دوره، با تأکید براینکه مهندسی ارزش می‌تواند در جزئیات زندگی هر فردی نقش آفرین باشد، گفت: بدون شک افرادی که چارچوب کاری خود را بر مبنای تحلیل مهندسی ارزش شکل می دهند در نهایت بهترین نتیجه را از کار خود خواهند گرفت.

وی ادامه داد: مهندسی ارزش به این معناست که هر اقدامی تا چه اندازه ارزش برای انجام دارد، طبق این دانش مهندسی هر پروژه پیش از اجرا باید بررسی شود که در این زمان و شرایط دارای اولویت است یا خیر چراکه در حال حاضر شاهد اتمام طرح هایی هستیم که با وجود اجرای با کیفیت ولی دارای بهره بردار مناسب نیستند.

به گفته رحیمی این در حالی است که می توان با استفاده از این دانش و یک طراحی مناسب اثربخشی و راندمان پروژه را تا حد چشمگیری افزایش داد.

این مقام مسئول در ادامه مهندسی ارزش در پروژه های عمرانی را ابزاری قدرتمند در راستای ارتقای کیفیت در این پروژه ها دانست و افزود: در این حوزه برای به حداکثر رساندن ارزش کار هرچه زودتر شروع به اجرای ملزومات کنید بهتر است که ابتدایی ترین آن در پروژه های عمرانی بحث طراحی است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید کاهش هزینه، افزایش کیفیت و بهره برداری در زمان مناسب را از نتایج اصلی اجرای مهندسی دانش در پروژه های عمرانی اعلام کرد و افزود: بدون شک ورود این دانش به طرح های عمرانی امری ضروری است که انتظار می رود در سطح کشور مسئله ای فراگیر شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه قطعا مهندسی ارزش باید در پروژه های شاخص شهرهای جدید لحاظ شود گفت: در این سیستم طراح که قطعا می تواند دارای ایده های جدیدی در خلق پروژه باشد، پیمانکاران که می توانند با بهترین کیفیت طرح را به اجرا برسانند و در نهایت کارفرما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند که در صورت ایجاد خلل در کارکرد هرکدام شاهد افت پروژه در سطوح مختلف خواهیم بود.