شناسهٔ خبر: 76332 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

می‌خواهند دولت را بی‌تعهد و ناکارآمد جلوه دهند/ اصل منافع مردم است

سخنرانی وزیر وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جریانی می‌خواهد دولت را بی‌تعهد و ناکارآمد جلوه دهد، گفت: همه بخش‌ها باید توجه به منافع مردم را در نظر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی به منظور گرامیداشت هفته حمل‌ونقل و روز راهدار با حضور در سالن اجتماعات اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان و درحضور جمع کثیری از مسئولان، مدیران، راهداران و تشکل‌های حرفه‌ای حمل‌ونقل استان از راهداران، رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل تقدیر کرد.

اسلامی در این نشست گفت: تحریم هستیم چون سلطه و استکبار را نمی پذیریم و هزینه‌ای سنگین برای آن پرداخت کردیم. اما دستاوردهای عظیمی نیز به دست آورده‌ایم .

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهداف استکبار جهانی گفت: امروز نظام تحریم در هیچ قطعه‌ای از تاریخ برای هیچ کشوری اینگونه رقم نخورده که بصورت موزائیکی و مویرگی در همه شریان‌ها نفوذ کند. هدف آنها این است که مقبولیت نظام جمهوری اسلامی را به صفر برسانند.

وی ادامه داد: در روزهای دفاع مقدس همه از جان و مال ایثار کردند، تا کشور را در برابر تهاجم حفظ و از ارزش‌های انقلاب دفاع کنند. امروز هم که جنگ اقتصادی علیه ایران در جریان است، همه باید در قالب یک پیکره واحد، بنیه دفاعی، اقتصادی، صنعتی و تولیدی برای کشور ایجاد کنند و این پیکره واحده هر جا نقصی داشته باشد همان نقطه ضعف و فرصت تهاجم اثر‌بخش استکبار خواهد شد. چرا که دشمن قرارداد به قرارداد و معامله به معامله نفوذ می‌کند. انگیزه آن‌ها تحصیل مال است، شعار صریح آمریکا هم همین است و برای رسیدن به منافع حداکثری خود از منافع دیگر کشورها همچون عربستان سعودی که گاو شیرده آن‌ها شده، استفاده می‌کند.

اسلامی در ادامه افزود: با درایت و هدایت مقام معظم رهبری، مسیر را خیلی خوب طی کرده‌ایم و قابل قیاس با سال‌های قبل نیستیم. چراکه به لحاظ قدرت، تکنولوژی، نیروی انسانی و توان صنعتی پیشرفت داشته‌ایم.

حق نداریم کوتاهی کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت این وزارتخانه به طور مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است، گفت: ما حق نداریم در وظایف خود کوتاهی کنیم و باید از ظرفیت‌ انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و نهادهای مردم‌نهاد که می‌توانند به عنوان نماینده یک قشر مشخص باشند، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نوع نگاه ما و رویکرد ما حل مسئله است، توسعه اقتدار وزارتخانه نیست. رویکرد ما افزایش اقتدار ملی، هماهنگی و تعامل است.

اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور باید توسعه پیدا کند، گفت: به این منظور باید از منابع غیر دولتی و از سایر منابع شناسایی شده استفاده کرد. ما در شرایطی هستیم که مطالبات متنوع و زیاد است و از طرفی جریانی فکری هم وجود دارد که می‌خواهد دولت را ناکارآمد و بی‌تعهد جلوه دهد.

وی افزود: درصورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست و باید شرایط کشور توسط همه درک شود. در این وضعیت باید با تکیه بر منابع درآمد ملی، اقتصاد کشور را بر مبنای ارزش افزوده که از کار، تلاش و فناوری به دست می‌آید، اداره کنیم تا اقتصادی زنده و شکوفا داشته باشیم.

اسلامی در انتها گفت: اصل برای ما منافع مردم است. همه شرکت‌ها و ناوگان حمل‌و‌نقلی، و تمام بخش‌های مختلف همچون مسکن و شهرسازی باید منافع مردم را در نظر داشته باشند.