به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید امروز خود از مراحل تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان با اشاره به اقدام بارز طراحان، تامین کنندگان مالی و تصویب کنندگان این پروژه، اظهار داشت: این آزادراه سه مشخصه بارز داشته که جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.
وی ادامه داد: یکی از مشخصه های بارز این پروژه در طراحی آن است که مسیر اصفهان به شیراز را ۱۳۰ کیلومتر کاهش می دهد و ایمنی در آن رعایت شده است. این کاهش طول مسیر علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت، کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مشخصه دیگر این پروژه این است که برای نخستین بار روسازی بتن در این آزادراه انجام شده است. در ۹۰ کیلومتر از مسیر ۲۲۰ کیلومتری روسازی بتن انجام شده و مابقی در دست اقدام است.
وی افزود: نکته بارز سوم در این پروژه مهندسی انجام شده روی پلی است که روی رودخانه سفیدرود ساخته شده است. این پل ۱۰۷ متر ارتفاع داشته که یکی از بزرگ ترین و عمیق ترین پل هایی است که در کشور ساخته است و از طریق آن دو قسمت آزادراه به یکدیگر وصل می شوند.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ویژگی های این پل و مشخصات آن در کنفرانس مهندسی دانشگاه امیرکبیر توانست مقام نخست را به دست آورد تا باعث افتخار جامعه علمی، مهندسی و اجرایی کشور باشد.
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با امید به اینکه این پروژه با همت سرمایه گذار و پشتیبانی مقامات استانی قبل از سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد، اظهار داشت: این پروژه ۲۲۰ کیلومتری یکی از وعده هایی بود که درخصوص ساخت ۵۸۰ کیلومتر آزادراه در این دولت داده شد و تلاش این است که در زمان مقرر به بهره برداری برسد.