شناسهٔ خبر: 76339 - سرویس وزارتی

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اصفهان:

تحقق ۲۲۰ کیلومتر از وعده ۵۸۰ کیلومتری دولت با آزادراه اصفهان - شیراز/ آزادراه اصفهان - شیراز اولین آزادراه راه با روسازی بتنی/ ساخت بزرگ ترین و عمیق ترین پل در مسیر آزادراه اصفهان - شیراز

بازدید وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه اصفهان - شیراز یکی از افتخارات مهندسی ایران بوده که اتمام آن می تواند مسیر تردد بین این دو استان را ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید امروز خود از مراحل تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان با اشاره به اقدام بارز طراحان، تامین کنندگان مالی و تصویب کنندگان این پروژه، اظهار داشت: این آزادراه سه مشخصه بارز داشته که جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

وی ادامه داد: یکی از مشخصه های بارز این پروژه در طراحی آن است که مسیر اصفهان به شیراز را ۱۳۰ کیلومتر کاهش می دهد و ایمنی در آن رعایت شده است. این کاهش طول مسیر علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت، کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مشخصه دیگر این پروژه این است که برای نخستین بار روسازی بتن در این آزادراه انجام شده است. در ۹۰ کیلومتر از مسیر ۲۲۰ کیلومتری روسازی بتن انجام شده و مابقی در دست اقدام است.

وی افزود: نکته بارز سوم در این پروژه مهندسی انجام شده روی پلی است که روی رودخانه سفیدرود ساخته شده است. این پل ۱۰۷ متر ارتفاع داشته که یکی از بزرگ ترین و عمیق ترین پل هایی است که در کشور ساخته است و از طریق آن دو قسمت آزادراه به یکدیگر وصل می شوند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ویژگی های این پل و مشخصات آن در کنفرانس مهندسی دانشگاه امیرکبیر توانست مقام نخست را به دست آورد تا باعث افتخار جامعه علمی، مهندسی و اجرایی کشور باشد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با امید به اینکه این پروژه با همت سرمایه گذار و پشتیبانی مقامات استانی قبل از سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد، اظهار داشت: این پروژه ۲۲۰ کیلومتری یکی از وعده هایی بود که درخصوص ساخت ۵۸۰ کیلومتر آزادراه در این دولت داده شد و تلاش این است که در زمان مقرر به بهره برداری برسد.