شناسهٔ خبر: 76352 - سرویس مسکن و شهرسازی

در صورت استفاده از فناوری‌های نوین

سقف تسهیلات بانکی به مجتمع سازان و انبوه سازان افزایش می‌یابد

شهر تهران تسهیلات بانک مسکن در سال جاری به انبوه سازانی که فناوری نوین را رعایت کنند، به طور میانگین با ۵۰ درصد افزایش همراه بوده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دولت و بانک مسکن در سال‌جاری با افزایش بیش از ۵۴ درصدی تسهیلات به سازندگان حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را رعایت کنند و همچنین سایر سازندگان، تلاش کرد تا شرایط را برای تولید مسکن در کشور با توجه به نیاز، هموار کند.

بر اساس اعلام و ابلاغ بانک مسکن، هم اکنون در تهران برای ساخت هر واحد، ۱۷۰ میلیون تومان به انبوه‌سازان حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، تعلق می‌گیرد، که این رقم نسبت به سال گذشته  افزایش یافته است. رقم این تسهیلات در سال گذشته ۱۱۰ میلیون تومان بوده است. 

در عین حال، سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۱۶۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد، برای سایر شهرها ۱۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کمتر توسعه یافته  ۱۱۰ میلیون تومان است.

سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به صورت انفرادی و مجتمع سازی در تهران ۷۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان، برای سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان و برای مناطق کمتر توسعه یافته شهری ۴۰ میلیون تومان است.

همچنین، سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای در تهران ۱۴۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۱۳۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۱۰ میلیون تومان و مناطق کمتر توسعه یافته شهری ۹۰ میلیون تومان است. 

گفتنی است این ارقام در پایان هر سال تغییر می‌کند و برای سال آتی با تصویب و ابلاغ، اجرایی خواهد شد.

 

   سقف تسهیلات

منطقه

سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به صورت انفرادی و مجتمع‌سازی(۱)

سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای (۲)

سقف تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای، در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی (۳)

شهر تهران

۷۰ میلیون تومان

۱۴۰ میلیون تومان

۱۷۰ میلیون تومان

مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت

۶۰ میلیون تومان

۱۳۰ میلیون تومان

۱۶۰ میلیون تومان

سایر شهرها

۵۰ میلیون تومان

۱۱۰ میلیون تومان

۱۳۰ میلیون تومان

مناطق کمتر توسعه یافته شهری

۴۰ میلیون تومان

۹۰ میلیون تومان

۱۱۰ میلیون تومان