شناسهٔ خبر: 76375 - سرویس استان‌ها

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گرگان:

نقش ناوگان عمومی حمل و نقل در تصادفات جاده‌ای ۵ درصد است

صالحي مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سهم ناوگان حمل و نقل عمومی را در تصادفات جاده ای ۵ درصد اعلام کرد و گفت: تنها با استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل هوشمند است که می توان این میزان را کاهش داد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گلستان، فرهاد صالحیان اظهار داشت: رفتار راننده موثرترین عامل در تصادفات است، به طوری که ۸۵ درصد فوتی های ناشی از تصادف براثر سرعت و سبقت غیرمجاز، واژگونی و خستگی ناشی از خواب آلودگی است.

وی با اشاره به اینکه سومین عامل مرگ و میر در ایران، حوادث رانندگی است، گفت: رعایت قوانین و استفاده از تجهیزات هوشمند این عامل را کمرنگ‌تر خواهند کرد.

به گفته صالحیان، راه اندازی سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند نظیر سپهتن، ارسال لحظه‌ای پیامک بعد از تخلف سرعت غیرمجاز به راننده توسط دوربین‌های دستی کنترل و نظارت، طبقه‌بندی رانندگان به رده‌های مختلف کاپیتان یک، دو، سه و چهار و همچنین افزایش اعتبارات ایمنی و ترافیک، از مهمترین راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای در چندسال اخیر هستند.

وی، تلفات جاده‌ای موتورسواران و عابرین پیاده را مهمترین دغدغه استان گلستان بیان کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تغییر رفتار راکبین و عابرین، نقش موثری در کاهش این تلفات خواهد داشت.