شناسهٔ خبر: 76379 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌ و‌ بلوچستان خبر داد

صدور بیش از ۴۰۰۰ کارت سلامت برای رانندگان جاده‌ای سیستان و بلوچستان

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور چهار هزار و ۶۳ کارت سلامت در هشت ماهه امسال برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه در حال حاضر ۵ مركز تخصصی طب كار در استان جهت انجام معاینات پزشكی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره كل مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: در این مراكز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشكی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به الزامی بودن داشتن كارت هوشمند برای فعاليت حرفه‌ای در بخش حمل‌و‌نقل جاده ای، اخذ كارت صحت و سلامت از جمله شرايط دريافت كارت مذكور محسوب می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین کارت سلامت صادر شده این مدت با سه هزار و ۳۱۵ مورد به ناوگان باری و ۷۴۸ به رانندگان مسافری اختصاص دارد که صدور آن این مدت نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در حوزه باری و ۲۴ درصدی در حوزه مسافری را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: رانندگان ناوگان باری و مسافری سیستان و بلوچستان برای اخذ كارت سلامت بايد با در دست داشتن صرفا معرفی نامه انجمن های مربوطه، به مراکز صدور كارت سلامت رانندگان استان واقع در شهر زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مراجعه کنند.

کرد از صدور ۴۳۰ کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان مسافری و باری سیستان و بلوچستان در همین مدت خبر داد و افزود: همه رانندگانی كه در حمل و نقل كالا و مسافر در جاده ها فعالیت دارند باید دارای كارت هوشمند فعال باشند چرا كه صدور بارنامه و صورت وضعیت منوط به داشتن این کارت است و با توجه به ارتباط سیستمی کارت سلامت با کارت هوشمند، در صورت عدم اعتبار آن، کارت هوشمند راننده غیر فعال می‌شود.

 مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: كارت هوشمند، كارتی با ضريب امنيتي بالا به شمار می‌رود كه امكان شناسايی دقيق رانندگان، تشخيص رانندگان فعال از غيرفعال، جلوگيري از فعالیت افراد صلاحیت به عنوان راننده بخش حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند.

کرد با بیان اینکه كارت‌های هوشمندی كه اعتبار ندارند غيرفعال می‌شوند، گفت: مدت اعتبار كارت هوشمند رانندگان از  زمان صدور و یا تمدید یکسال است، رانندگان بايد قبل از پايان يافتن اعتبار  نسبت به تمديد آن اقدام كنند.