شناسهٔ خبر: 76421 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان خبر داد

اعلام نتایج پایش ثبت‌نام‌کنندگان اقدام ملی مسکن در هفته‌های آتی

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۲۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: نتایج پایش در هفته‌های آتی اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان که با حضور وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساختمان دادمان برگزار شد، گفت: در اقدام ملی مسکن دولت و وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و متوسط گام برداشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دهک‌های اول تا سوم که اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شوند از طریق سازمان‌های حمایتی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی صاحب مسکن می‌شوند و زمین به این افراد بعد از شناسایی به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود.

محمودزاده افزود: دهک‌های ۴ تا ۷ نیز که اقشار متوسط به پایین محسوب می‌شوند از ۱۸ آبان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام خود را آغاز کردند که در مرحله اول ثبت نام ۲۶۰ هزار نفر متقاضی به سایت مراجعه کرده و آمادگی خود را برای بهره‌مندی از طرح اقدام ملی به ثبت رساندند.

وی با اشاره به اینکه پایش متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی در هفته های آتی انجام و نتیجه اعلام خواهد شد، توضیح داد: بخشی از تامین واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی با انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارتخانه راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها انجام می شود که بخشی از آنها از جمله دفاع و آموزش و پرورش به امضا رسیده و بخشی نیز در شرف امضا است.

محمودزاده احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران را طی تفاهم نامه منعقده بین دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گامی بلند برای تحقق وعده های دولت در کمک به خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه برشمرد و گفت: امید است تا این تفاهم نامه، آغازی برای تامین مسکن کارگران که بیش از نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند باشد.