شناسهٔ خبر: 76473 - سرویس هواشناسی

اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور؛

وزش باد شدید در استان‌های گیلان و اردبیل/ ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه به کشور/ سازه‌های موقت مستحکم شوند

وزش باد سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش دما در سواحل دریای خزر از روز دوشنبه و نیز ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز چهارشنبه خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به حاکم شدن جریان‌های جنوبی در سواحل دریای خزر از افزایش دما از روز دوشنبه دوم دی‌ماه در این منطقه خبر داد.

سازمان هواشناسی در این اطلاعیه همچنین به وزش باد گرم جنوبی شدید یا خیلی شدید در  استان‌های گیلان و اردبیل تا روز پنجشنبه پنجم دی‌ماه اشاره کرده و نسبت به وارد شدن خسارت به بخشی از تاسیسات و زیرساخت‌های این دو استان هشدار داده و توصیه کرده است، تمهیدات لازم جهت استحکام سازه‌های موقتی به منظور به حداقل رساندن خسارات به تأسیسات و ابنیه اتخاذ شود.
سازمان هواشناسی کشور در بخش دیگری از این اطلاعیه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر چهارشنبه چهارم دی‌ماه خبر داده و بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت را برای روز چهارشنبه در نیمه‌جنوبی آذربایجان‌غربی، جنوب آذربایجان‌شرقی، نیمه‌غربی کردستان، نیمه‌غربی کرمانشاه پیش‌بینی کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: فعالیت سامانه بارشی روز پنجشنبه پنجم دی‌ماه به شکل بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود و برای روز جمعه ششم دی‌ماه فعالیت این سامانه به شکل، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال ایلام و نیمه‌شمالی خوزستان مشاهده خواهد شد. در این اطلاعیه به وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی اشاره و توصیه شده است، ساکنان این مناطق در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور زمان پایان این سامانه بارشی روز جمعه ششم دی ماه عنوان شده است.