شناسهٔ خبر: 76479 - سرویس وزارتی

در نشست مشاور وزیر با نمایندگانی از معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی بررسی شد

ايجاد دبيرخانه ستاد اقتصاد مقاومتى هرمزگان/تشریح روند پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی

مرتضی باقری ایجاد دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان و بررسی روند پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آن استان، موضوع نشست مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با حضور نمایندگان سازمان بنادر و سازمان راهداری بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در استان هرمزگان و ایجاد دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان به ریاست مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی با حضور نمایندگانی از سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، معاونت شهرسازی و معماری، معاونت حمل‌و‌نقل و معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در ساختمان دادمان، برگزار شد.

مرتضی باقری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اعلام اینکه به منظور تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸، سه بازدید میدانی از استان‌های لرستان و هرمزگان انجام شد، گفت: بازدید اول از اول تا سوم مهرماه سال‌جاری در سفر به استان هرمزگان انجام شد که در آن سفر، جلسه با استاندار هرمزگان، بازدید از محور جاسک- میناب- بندرعباس و بازدید از پروژه‌های باند دوم بندرعباس-بندرلنگه از اهم اقدامات انجام شده بود.

باقری ادامه داد: در سفر به هرمزگان از دو قطعه جاده ای چابهار-گواتر، طرح توسعه ریلی در اسکله بندر شهیدبهشتی چابهار، محل اتصال پروژه ریلی چابهار-زاهدان به بندر، چهار قطعه جاده‌ای کنارک-کاروان و کریدور جاده‌ای جنوب کاروان-جاسک- میناب- بندرعباس بازدید شد.

به گفته مشاور و دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی، بازدید دوم از استان هرمزگان و از ۱۹ تا ۲۰ آذرماه انجام شد که در آن سفر، جلسه با معاون عمرانی استاندار، بازدید از بافت‌های فرسوده شهر بندرعباس و بازدید از پروژه‌های راه روستایی و ریلی بندرعباس انجام شد.

باقری اعلام کرد: بازدید سوم از استان لرستان بود که در تاریخ ۲۱ تا ۲۲ آبان انجام شد. از جمله محورهای آن سفر، بازدید از فرودگاه خرم آباد، چهارخطه‌های منتهی به خرم‌آباد از بروجرد، پلدختر و کوهدشت بود. همچنین، پیش‌جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد و پس از آن نیز از محور ازنا- شازند، محور آزاد راه اراک- بروجرد-خرم آباد و راه آهن درود-خرم آباد بازدید شد.

بر اساس این گزارش، ۲۸ پروژه در سامانه نیپا برای اقتصاد مقاومتی در سال‌ جاری ثبت شده است که بندهای ۲۲ تا ۲۸ آن مربوط به وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

احداث محور اتصال بشاگرد به بنت و نیک شهر سیستان‌و‌بلوچستان، احداث راه روستایی پور-مازگرد، احداث محور لیردف- بیاهی-کلیریک-آبکوهی جاسک، احداث فاز یک آزادراه بندر شهیدرجایی تا تونل شهید میرزایی، احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیزلی هرمز، طرح توسعه بندر تجاری شهرستان لنگه و عملیات لایروبی بندر جاسک و بندر تیاب در حوزه سواحل مکران از جمله محورهایی است که در سامانه نیپا جزو مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی در ستاد اقتصاد مقاومتی سال جاری است و تحقق آن برعهده شرکت‌ها‌ و سازمان‌های مربوطه است.