شناسهٔ خبر: 76496 - سرویس ریلی

با امضای معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت

ابلاغ مصوبه تغییر دستگاه اجرایی طرح «احداث راه آهن رشت - آستارا»

جهانگیری مصوبه تغییر دستگاه اجرایی طرح «احداث راه ‏آهن رشت-آستارا» از شرکت سهامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده (۸۲) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با تغییر دستگاه اجرایی طرح احداث راه ‏آهن رشت - آستارا از شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور موافقت کرد.

گفتنی است، این پروژه به طول ۱۶۰ کیلومتر بر اساس تفاهمی که بین مجموعه وزارت راه وشهرسازی و قرار گاه خاتم الانبیا به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار صورت گرفته، احداث می‌شود و قرار است پس از تکمیل شدن فرآیند‌ها عملیات اجرایی آن آغاز شود. در حال حاضر تجهیز کارگاه احداث این خط در دو نقطه از مسیر (لینه آستارا و ورودی شهرک صنعتی صومعه سرا ) انجام شده است.

مطالعات اثرات زیست محیطی راه آهن رشت- آستارا نیز توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور به عنوان کارفرمای پروژه انجام شده و مورد تایید مشاور طرح قرار دارد.