شناسهٔ خبر: 76502 - سرویس ریلی

مدیرکل راه‌آهن استان یزد:

طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن یزد اجرا می‌شود

ایستگاه راه آهن یزد مدیرکل راه آهن استان یزد از اجرای طرح توسعه ایستگاه راه آهن یزد خبر داد و گفت: مجموعه اداری از سالن انتظار جداسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مصطفی داودی با اشاره به اجرای طرح توسعه ایستگاه راه آهن یزد اظهار داشت: ایستگاه راه‌آهن یزد جزو ایستگاه‌هایی است که از قدمت بالایی برخوردار بوده و به واسطه همین قدمت ثبت ملی میراث فرهنگی شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه راه آهن در همین فضای قدیمی مشغول به کار است، افزود: سالن انتظار و مجموعه اداری راه آهن در فضایی نزدیک به یکدیگر قرار دارند که در قالب طرح توسعه، در صدد جداسازی این دو فضا از یکدیگر هستیم.

داودی عنوان کرد: مجموعه سالنی راه آهن گسترش می‌یابد و به زیرزمین انتقال می‌یابد و در ایستگاه نیز کار بهسازی و زیباسازی انجام خواهد شد که برای این منظور ۲۵ میلیارد ریال با پیمانکار عقد قرارداد شده و تاکنون نیز شاهد پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی بوده‌ایم.

داودی ادامه داد: بر اساس برنامه پیش بینی شده، امیدواریم بتوانیم فاز اول این طرح که شامل بهسازی مسیر راه آهن یزد است را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه آهن استان یزد در گفتگو با مهر بیان کرد: بهسازی محوطه، ورودی و میدان راه آهن نیز بر اساس توافق با معاونت امور عمرانی استانداری یزد و شهرداری یزد تا پایان سال آینده اجرا می‌شود.

داودی تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد ثبت جهانی شده و راه‌آهن نیز از مبادی ورودی استان یزد به شمار می‌رود، امیدواریم بتوانیم ایستگاهی در خور شأن شهر جهانی ایجاد کنیم.