شناسهٔ خبر: 76508 - سرویس جاده‌ای

در پنجمین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب شد:

بازنگری سند جامع انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ايمنی راه‌ها

پنجمین نشست کارگروه آموزش کمیسیون ایمنی راه ها در پنجمین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بنا بر ضرورت تدوين برنامه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی، مقرر شد دبيرخانه نسبت به بازنگری سند جامع انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ايمنی راه‌ها اقدام کند و گزارش آن در نشست بعدی كارگروه ارايه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پنجمین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات حمل‌ونقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان برگزار شد.

در ابتدا محتوای كتب درسی با موضوع ايمنی و ترافيک توسط نماينده آموزش و پرورش ارائه و مقرر شد؛ مطالبه سازمان‌ها در خصوص آموزش ايمنی و ترافيک در مدارس بصورت بسته‌های آموزشی به آموزش و پرورش ارائه شود تا پس از بررسی توسط آن وزارت‌خانه و تائيد محتوا، در قالب آموزش‌های مهارت زندگی دانش آموزان پيش‌بينی شود و در اين خصوص وزارت آموزش و پرورش نسبت به برگزاری نشست‌های كارشناسی با ساير ذينفعان با همكاری دبيرخانه كميسيون اقدام کند.

همچنین مقرر شد؛ ظرفيت و اطلاعات پارك‌های ترافيك موجود از جانب وزارت كشور در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد تا از اين پتانسيل به صورت شايسته استفاده شود.

بنا بر ضرورت تدوين برنامه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی، مقرر شد دبيرخانه نسبت به بازنگری سند جامع انسجام آموزش و فرهنگ‌سازی ايمنی راه‌ها مصوبه جلسه چهاردهم كمسيون ايمنی راه‌ها به تاريخ هفتم مرداد سال ۱۳۸۵ اقدام و گزارش آن در نشست بعدی كارگروه ارايه شود.

در پایان پيشنهاد آقای رضاپور فعال حوزه ایمنی راه‌ها در خصوص ضرورت تهيه سند تحول ايمنی و پيشنهاد برگزاری آموزش مهارت‌های ايمنی بصورت تخصصی و عمومی مطرح و مقرر شد اعضا نظرات خود را در خصوص اجرای دوره‌های پيشنهادی اعلام کنند.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.