شناسهٔ خبر: 76513 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

باند دوم بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان در پنج قطعه در حال تکمیل است

عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از پیگیری جدی و تسریع در اتمام پروژه بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، سید عبدالمجید نژادصفوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، روز سه‌شنبه، سوم دی‌ماه از پروژه در حال احداث باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به این‌که محور ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان ۱۴۳ کیلومتر است، گفت: پروژه باند دوم این بزرگراه در پنج قطعه در حال انجام است و این پروژه به دلیل نقش اساسی که در جذب توریست و رونق اقتصادی استان دارد از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین پروژه‌های راهسازی است. یکی از مطالبات مردم و دستگاه‌های مختلف استان ، موضوع جاده جنگل گلستان به شمار می‌رود.

نژادصفوی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی به جد پیگیر اتمام این پروژه است، افزود: این محور نقشی بسیار اساسی در رونق اقتصادی استان دارد و بهره‌برداری از آن می‌تواند به جذب گردشگر بینجامد. به این منظور لازم است از کلیه ظرفیت‌های ممکن به منظور تحقق این امر بهره‌برداری شود و با برنامه‌ریزی، بازدیدها و رایزنی‌های مستمر، ایجاد تحول در این پروژه به جد پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۶۹ کیلومتر از این محور به‌صورت رسمی بهره‌برداری شده است، گفت: هنوز ۷۴ کیلومتر این محور باقی‌مانده که عملیات ساخت در قطعات مختلف در حال اجراست و متاسفانه آمار حوادث جاده‌ای به دلیل وضعیت فعلی محور نگران‌کننده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان از پیگیری جدی اداره کل برای تامین اعتبار و تخصیص منابع مالی به این پروژه مهم خبر داد.