شناسهٔ خبر: 76536 - سرویس هوایی

مدیر فرودگاه خرم‌آباد اعلام کرد

پرواز مسیر مشهد- خرم آباد راه اندازی می‌شود

انجام پروازهای امدادی در فرودگاه خرم آباد مدیر فرودگاه خرم آباد از اعلام آمادگی برخی شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پرواز در مسیر مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی کاملی، مدیر فرودگاه خرم آباد در جلسه شورای اداری استان ضمن بازگو کردن قسمتی از فعالیت‌ها و اقدامات فرودگاه در سیل فروردین سال جاری به انجام بیش از ۷۰۰ پرواز امدادی و آماده شدن فرودگاه یک روز پس از سیل بزرگ ۱۲ فروردین ماه اشاره کرد.

کاملی به بیان مهمترین فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه خرم آباد پرداخت و گفت: در این راستا می‌توان به ثبت روشنایی باند فرودگاه در AIP، نصب و راه اندازی سیلومتر هواشناسی، راه اندازی  RVR، بهسازی دستگاه های کمک ناوبری و آغاز عملیات بهسازی محوطه و ترمینال اشاره کرد.

او ادامه داد: ایجاد پاویون اختصاصی دولت در ضلع شمال غربی ترمینال، راه اندازی هوانوردی عمومی و استفاده از توان بخش خصوصی جهت پایش جنگل ها، منابع طبیعی وخطوط لوله نفت و محیط زیست با استفاده از هواپیماهای سبک و فوق سبک را می توان به این موارد اضافه کرد.

به گزارش کن نیوز او در ادامه به رایزنی و اعلام آمادگی برخی شرکت‌های هواپیمایی برای برقراری پروازهای مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان پیگیر برقراری این پروازها هستند. کاملی همچنین مهمترین دغدغه فرودگاه را اخذ سند مالکیت فرودگاه جهت جذب و تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی بیان کرد.