شناسهٔ خبر: 76569 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

نصب و راه‌اندازی ۳۰ دستگاه شتاب‌نگار تا پایان سال در کرمان/ «مجتمع صنعتی مس سرچشمه» مجهز به دستگاه شتاب‌نگار شد

محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه ایستگاه‌های شتاب‌نگار استان کرمان تا پایان سال با نصب و راه‌اندازی ۳۰ دستگاه شتاب‌نگار، تقویت می‌شود، گفت: مجتمع صنعتی مس سرچشمه کرمان اولین مجتمع صنعتی است که به دستگاه شتاب‌نگار مجهز شد.

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص بازدیدی که روز گذشته از مجتمع مس سرچشمه کرمان داشت، گفت: روز گذشته چهارم دیماه در مجتمع مس سرچشمه کرمان یک دستگاه شتاب‌نگار نسل جدید نصب شد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه دستگاه شتاب‌نگار دیگری نیز در شهر رفسنجان نصب شده است، افزود: دستگاه‌های شتابنگار نصب شده در سرچشمه و رفسنجان می‌تواند شبکه شتاب‌نگاری کرمان را تقویت کند.

نصب دستگاه‌های شتاب‌نگار در سرچشمه و رفسنجان

شکرچی زاده تصریح کرد: در برنامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است که تا پایان سال ۳۰ دستگاه جدید شتاب‌نگار در استان کرمان نصب شود و این دستگاه‌ها بتوانند پاسخ سریع به زلزله را در استان گزارش کرده و تمهیدات لازم را برای کاهش مخاطرات ناشی از زلزله داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به لرزه‌خیز بودن کرمان و گسل‌های پرخطر و همچنین صنایع مهمی که در کرمان وجود دارد، پایش این منطقه از نظر لرزه‌خیزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نصب اولین دستگاه شتاب‌نگار در مجتمع بزرگ صنعتی کشور

وی یادآور شد: دستگاه شتاب‌نگاری که روز گذشته (۴ دی ۹۸) در سرچشمه کرمان نصب شد، اولین دستگاهی است که در یک مجتمع بزرگ صنعتی کشور نصب می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توضیح داد: دستگاه شتاب‌نگار نصب شده در مجتمع صنعتی مس سرچشمه با همکاری مجتمع صنعتی مس سرچشمه انجام شده است. با استفاده از داده‌های آماری دستگاه شتاب‌نگار می‌توان نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی که در شهر سرچشمه وجود دارد، اقدام کرد.  

به گفته وی، با استفاده از دستگاه شتاب نگار در مجتمع صنعتی مس سرچشمه می توان، انفجارهای ضروری در این مجتمع صنعتی را مدیریت و تلاش کرد تا انفجارها، آسیبی به مجتمع صنعتی وارد نکنند.