شناسهٔ خبر: 76592 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

اعتبار پروژه‌های راهسازی ۱۰۴ میلیارد تومان/ پیمانکار محور نهاوند-گیان شتاب کند

بازديد مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان همدان با هدف بررسی میزان پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبارات به همراه معاونان خود و همچنین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های راهسازی این شهرستان بازدید كرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در این سفر یک روزه به نهاوند از محور نهاوند- آورزمان، نهاوند- بروجرد، نهاوند- گیان، دهفول- برزول- فارسبان و محور گردشگری دهفول- نهاوند بازدید به عمل آمد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان هدف از این بازدید را بررسی میزان پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز جهت تداوم فعالیت و آسفالت این محورها با توجه به اتمام عملیات زیرسازی عنوان کرد.

داریوش حسینی با بیان اینکه به دنبال تخصیص اعتبار پیش‌بینی‌شده در سال جاری برای این پروژه‌ها و سایر پروژه‌های استانی به‌صورت ۱۰۰ درصدی هستیم تا این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از راه های فرعی شهرستان که در دست اجرا هستند هم‌اکنون آماده اسفالت شده که به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت آن‌ها آغاز می شود.

وی یادآورشد: از ۳۰ پروژه استان بیش از ۱۰ درصد پروژه ها در شهرستان نهاوند است که پروژه های بسیار مهمی هم هستند.

حسینی با اشاره به اینکه علی‌رغم کمبود اعتبارات در سال‌های گذشته اجرای پروژه‌ها استمرار داشته است، گفت: محور نهاوند-گیان که پیش از این محوری روستایی بوده امروز به محور فرعی تبدیل‌ شده است.

وی گفت: بهسازی این محور با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حال انجام است که تاکنون از طریق سازمان راهداری تخصیص نداشته اما اقداماتی برای تخصیص اعتبارات صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به پرتردد بودن این محور در فصول بهار و تابستان به سبب وجود سراب گیان، گفت: از پیمانکار انتظار داریم نسبت به آماده‌سازی محور برای آسفالت تا قبل از فرارسیدن سال جدید و یا فروردین ماه آینده اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: مجموع اعتبارات استان همدان برای پروژه‌های راهسازی ۱۰۴ میلیارد تومان است که تخصیصی ۵۰ درصدی داشته و سهم شهرستان نهاوند بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این مبالغ در بحث یارانه قیر نیز اعتبار نقدی وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم بخشی از اعتبارات استانی را نیز برای تسریع در روند ساخت پروژه‌های موجود جذب کنیم.

حسینی در رابطه با طرح اقدام ملی در این شهرستان گفت: با ظرفیتی که امروز در شهرستان نهاوند وجود دارد ۵۰۰ واحد در دست اجرا داریم که ۵۰۰ واحد دیگر نیز به این ظرفیت اضافه خواهیم کرد و در صورت نیاز آن را مجدد دوباره افزایش خواهیم داد.

بهرام نیا، نماینده نهاوند نیز در ادامه این بازدید، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به ضرورت اصلاح و تعریض محورهای روستایی شهرستان به دلیل حادثه خیز بودن، مجوز و اعتبار ساماندهی ۷۶ کیلومتر از محورهای پرتردد شهرستان اخذ شده است.

وی افزود: اعتبار ساماندهی این محورها همچون دهفول-برزول-فارسبان و نهاوند-گیان با توجه به کاربری گردشگری آنها و محورهای روستاهای راوند، قشلاق و غیره اخذ شد و هم اکنون برخی از آنها آماده آسفالت هستند.

بهرام نیا در پایان گفت: خوشبختانه با توجه به فعالیت بی وقفه پیمانکار فاز دوم محور نهاوند-آورزمان علی‌رغم نامساعد بودن شرایط جوی بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بحث ترانشه‌برداری و خاک‌برداری جهت تسطیح محور انجام شده است.