شناسهٔ خبر: 76602 - سرویس استان‌ها

برگزاری جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی کردستان

جلسه سومین جلسه مدیریت بحران و چهارمین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل با حضور ارگانها و ادارات عضو در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی کردستان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان کردستان، در این جلسه که به میزبانی اين اداره کل و به مناسبت گرامیداشت پنجم دی ماه، سالروز زلزله بم که روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده است نمایندگانی از ادارات عضو کارگروه شامل فرمانداری، شهرداری، نظام مهندسی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، هلال احمر، آتش نشانی، فوریت های پزشکی، فرماندهی راهور و استانداری شرکت داشتند.

اولین دستور کار این جلسه گرامیداشت پنجم دی ماه ۸۲ سالروز زلزله بم بود که بختیاری، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی کردستان آماری از این زلزله مهیب که منجر به تخریب صد درصدی شهر و کشته شدن بیش از چهل هزار نفر مردم این شهر شد ارایه کردند.

دستور کار بعدی جلسه مقابله و ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهر سنندج بود که بختیاری گزارشی از اقدامات انجام شده و پیش بینی شده را برای کاهش تلفات جانی و مالی در زمان وقوع زلزله احتمالی برای اعضا کارگروه بیان کردند.

از جمله این اقدامات می‌توان به نصب ۲۱ دستگاه شتابنگار زلزله، مطالعات فاز اول سایت های اسکان اضطراری در ۶ شهر استان، تعیین راه‌های تخلیه اضطراری و کمک رسانی به شهر، آماده سازی دو پله خرپایی ۴۵ متری جهت مواقع بحران و همچنین نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان اشاره کرد.

در ادامه جلسه هرکدام از ادارات عضو کارگروه، اقدامات و فعالیت های حوزه خود را برای آمادگی در برابر زلزله تشریح کردند و نواقص و کمبود های پیش رو را بیان کردند.